Vērtējums:
Publicēts: 29.09.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Produkta vadīšana', 1.
  • Konspekts 'Produkta vadīšana', 2.
  • Konspekts 'Produkta vadīšana', 3.
  • Konspekts 'Produkta vadīšana', 4.
  • Konspekts 'Produkta vadīšana', 5.
  • Konspekts 'Produkta vadīšana', 6.
  • Konspekts 'Produkta vadīšana', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Produkts ir viss, ko tirgū piedāvā iegādei, izmantošanai un patēriņam, lai apmierinātu pircēju vajadzības. Produkts ir gan materiālie objekti, gan pakalpojumi, idejas, uzņēmumi u.tt.
No patērētāja viedokļa var runāt par trim produkta līmeņiem:
1. produkta patēriņa efekts – pircēju potenciālās vajadzības, kas iemiesotas katrā produktā;
2. reāls produkts – svarīgākās ir tās produkta īpašības, ko cilvēks uztver ar maņu orgāniem, tās izpaužas dažādos raksturlielumos – kvalitātē, nozīmīgās iezīmēs, izskatā, produkta markā, iesaiņojumā;
3. produkts papildināts ar servisu.
Analizējot savstarpējās attiecības sistēmā „pircējs-produkts”, uzmanība jāpievērš galvenajiem produkta raksturlielumiem:
savienojamībai;
pārbaudāmībai – kādā mērā pircējs produktu tirgū var pārbaudīt, to nenopērkot;
novērojamībai – kādā mērā preci var novērot pirms pirkšanas (reklāmas, publiska apspriešana);
efekta ātrumam – cik ilgā laikā (cik ātri) pircējs apzinās labumu, ko gūst, produktu lietojot;
vienkāršība – cik ērti un viegli pircējam produkts ir izmantojams;
salīdzināmās priekšrocības – ar ko attiecīgs produkts izceļas salīdzinājumā ar citiem savas klases sortimenta „līdzbiedriem”;
simboliskums – pircēju attieksme pret konkrētu produkta marku (noteikta produkta marka var būt kā simbols par valkātāja piederību kādām cilvēku aprindām).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants