Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 1.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 2.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 3.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 4.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 5.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 6.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 7.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 8.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 9.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 10.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 11.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 12.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 13.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 14.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 15.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 16.
  • Referāts 'Izglītības kvalitāte', 17.
Darba fragmentsAizvērt

Autentiskā vērtēšana – uzdevumu izpildi vērtē pēc rezultāta faktiskā noderīguma, efektivitātes un objektīvās vērtības. Veicama uzdevumiem, kas ir tuvi izglītības sasniegumu izpausmēm reālajā dzīvē. [1,14].
Autentisko vērtēšanu veic:
• lai noskaidrotu, vai skolēniem ir veiksmīgai patstāvīgai dzīvei atbilstošas prasmes un iemaņas;

• lai zinātu, vai skolēns skolā apgūtās zināšanas spēj izmantot reālajā dzīvē;

• lai zinātu, kā skolēns apgūtās zināšanas izmanto reālajā dzīvē.


Tā kā autentiski vērtējamie uzdevumi tiek organizēti brīvāk, tad tas ļauj pašiem skolēniem iesaistīties vērtēšanai nepieciešamo datu vākšanā, analīzē un rezultātu apspriešanā. Skolēns var demonstrēt:
• cik veiksmīgi jau apgūtās zināšanas viņš spēj pielietot reālajā dzīvē;

• kā spēj pārveidot zināšanas un prasmes vai izpratni par tām darbībā.




Kriteriālā vērtēšana - nosaka pakāpi, kādā izpildījums vai sniegums atbilst noteiktam standartam jeb kritērijiem. To veic mācību procesā tēmas vai kursa noslēgumā sasniegtā rezultāta novērtēšanai pēc iepriekš noteiktiem kritērijiem.
Kriteriālo vērtēšanu veic:
• lai noteiktu skolēnu sasniegumus(konkrētus mācību rezultātus, kuri atbilst mācību priekšmeta mērķiem un uzdevumiem);

• lai noskaidrotu katra skolēna progresu mācību priekšmeta mērķu sasniegšanā;

• lai vērtētu skolēnu sasniegumus pēc to atbilstības noteiktiem kritērijiem.[1,13].

Kriteriālajā vērtēšanā cenšas noskaidrot, ko izglītojamie ir iemācījušies, cik daudz un cik labi tie ir iemācījušies salīdzinājumā ar noteiktas kompetences rādītāju kopu, bet nesalīdzinot ar citu izglītojamo sasniegumiem.[2,97].


Kriteriālā vērtēšana ļauj katram skolēnam sasniegt pieņemtos standartus, nesalīdzinot ar citiem skolēniem, bet gan ar noteiktiem kritērijiem. Šī vērtēšana parāda citiem, ka skolēns ir mācījies, ļauj izjust gandarījumu par sasniegumiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants