Vērtējums:
Publicēts: 23.08.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 1.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 2.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 3.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 4.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 5.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 6.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 7.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 8.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 9.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 10.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 11.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 12.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 13.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 14.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 15.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 16.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 17.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 18.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 19.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 20.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 21.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 22.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 23.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 24.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 25.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 26.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 27.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 28.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 29.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 30.
  • Referāts 'Kvalitatīvie darbaspēka tirgus rādītāji', 31.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Iedzīvotāju izglītības līmenis    3
2.  Atalgojums un kvalifikācija    15
3.  Izglītības attīstība tautsaimniecības interesēm    18
4.  Pasākumi izglītības kvalitātes uzlabošanai    22
6.  Izmantotās literatūras saraksts    25
Darba fragmentsAizvērt

4. PASĀKUMI IZGLĪTĪBAS KVALITĀTES UZLABOŠANAI
Latvijas izglītības novērtējums ir labs, taču vienmēr rezultāti var būt vēl labāki. „Latvijas konkurētspējas novērtējumā 2011” ir nosaukti uzdevumi izglītības politikas attīstībai.
• Galvenā vidējās izglītības reforma ir principa „naudas seko skolēnam” ieviešana.
• 2011.gada tika paaugstinātas augstāko izglītības iestāžu akreditācijas prasības.
• 29 augstākās izglītības iestāžu fiziskā infrastruktūra tiks modernizēta, izmantojot budžeta līdzekļus 63.3 miljonu latu apjomā, tā skaitā ES fondu finansējums – 51.3 miljonu latu apjomā (2011. – 2013.gads).
• Stipendiju programma galvenokārt no ES foniem (23 miljonu latu apjomuā) nodrošina studentiem 700 maģistra programmu un 200 doktora programmu.
• Arodizglītības iestāžu infrastruktūra nākamo pāris gadu laikā tiks modernizēta, izmantojot kopējo budžetu aptuveni 80 miljonu apjomā. [13]
2010.gada 7.aprīlī Valsts prezidents Andris Bērziņš un Stratēģiskā analīzes komisija rīkoja apaļā galda diskusiju, kur tika diskutēts par izglītības kvalitātes uzlabošanu Latvijā. Tika izvirzīts 21 ieteikums izglītības kvalitātes uzlabošanai:
1. Katram skolotājam jānodrošina portatīvais dators.
2. Katram skolēnam jānodrošina portatīvais dators.
3. Jāveido digitālo mācību materiālu resursu banka – vietne, kurā tiek apkopoti, papildināti dažādi digitālie mācību materiāli.
4. Jāizstrādā skolotāju apmācību programmas, kas vērstas uz tehnoloģiju apguvi, prasmju uzlabošanu.
5. Jāievieš tā sauktais Peer Coaching – skolotāji apmāca citus skolotājus tehnoloģiju lietošanā, tādējādi ceļot kvalifikāciju.
6. Novados vai reģionos vairākām skolām kopā iegādāties mācībām nepieciešamo tehnoloģiju (piemēram, digitālos mikroskopus), veidojot tehnoloģiju resursu banku, kuru var izmantot visas skolas.
7. Veidot sadarbības projektus skolām ar uzņēmumiem, skolniekiem nodrošinot iespējas iepazīties un praktizēties uz uzņēmumos pieejamām tehnoloģijām.

Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants