Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 1.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 2.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 3.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 4.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 5.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 6.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 7.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 8.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 9.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 10.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 11.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 12.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 13.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 14.
  • Referāts 'Speciālā pedagoģija', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    1
1.  Garīgā atpalicība    2
1.1.  oligofrēnija    3
1.2.  Demence    7
2.  Garīgās attīstības traucējumu cēloņi    9
3.  Krīzes situācijas garīgi atpalikušo bērnu ģimenēs    10
4.  Kā palīdz bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem?    12
Secinājumi    13
Izmantotā literatūra    14
Darba fragmentsAizvērt

Jaundzimušā ienākšana ģimenē parasti ir saistīta ar visu ģimenes locekļu, bet jo īpaši bērna mātes, lielām cerībām un arī stresu. Tā ir situācija, kad mainās ģimenes struktūra un lomas tajā. Abi laulātie vairs nav tikai vīrs un sieva, viņi kļūst arī par tēvu un māti. Situācija, kad ģimenē ienāk bērns ar garīgu defektu, būtiski izmaina abu laulāto iepriekšējo dzīves ritmu. Bez parastajām stresa situācijām, kuras izjūt katra ģimene, kas audzina bērnus, problēmbērnu vecāki prasti saskaras vēl ar cita veida specifiskām, vispirms - ar cerību zaudējumu.
Parasti gaidot bērniņu, vecāki iztēlojas tā nākotni. Viņi cer, ka bērns būs gudrs un skaists, un jau iepriekš izplāno viņa sasniegumus un veiksmi. Bērna piedzimšanas brīdī vecāki ir gatavi apmierināt visas viņa vajadzības. Paņemot jaundzimušo pirmo reizi rokās, vecākiem rodas piederības, kopības un pieķeršanās jūtas. Tas ir laiks, kad mēs piemērojamies viens otram - vecāki bērna vajadzībām un to apmierināšanas iespējām, bērns – apkārtējai sociālai videi.
Kad mazulis piedzimst un vecāki uzzina, ka šis bērniņš no citiem atšķirsies, vai arī vēlāk, pēc diagnozesuzstādīšanas, pilnībā apzinoties verbūt iepriekš tikai nojausto diagnozi, vecāku cerības tiek iedragātas. Tas ir brīdis, kad tiek zaudēts viņu “ideālais” iedomu un sapņu bērns, tā vietā vecāku priekšā ir mazulis ar redzamām vai vēl neredzamām, bet biedējošām novirzēm tālākajā attīstībā un nezināmām nākotnes perspektīvām.
Šajā brīdī vecāki zaudē savus sapņus un to vietā izjūt tukšumu, kuram pāri tiek tikai tad, kad ģimene no jauna formulē mērķus un cerības, bet nu jau saskaņā ar realitāti. Sabiedrības pamats ir veselīga un laimīga ģimene. Diemžēl gan nelabvēlīgo ekoloģisko apstākļu dēļ, gan citu patogēnu faktoru ietekmē (alkoholisms, toksikomānija, narkomānija, ar ārstu nesaskaņota medikamentu lietošana utt.) arvien biežāk piedzimst bērni ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem. [5.,3]
Bērns ar garīgu atpalicību var piedzimt jebkurā ģimenē. Sabiedrība ir sākusi pieņemt, ka garīgi atpalicis bērns var piedzimt ne tikai dzērājiem un citādi degradētiem vecākiem.…

Atlants