Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Prasības, kādas tiek izvirzītas viesmīlim apkalpošanas laikā', 1.
  • Konspekts 'Prasības, kādas tiek izvirzītas viesmīlim apkalpošanas laikā', 2.
  • Konspekts 'Prasības, kādas tiek izvirzītas viesmīlim apkalpošanas laikā', 3.
  • Konspekts 'Prasības, kādas tiek izvirzītas viesmīlim apkalpošanas laikā', 4.
  • Konspekts 'Prasības, kādas tiek izvirzītas viesmīlim apkalpošanas laikā', 5.
  • Konspekts 'Prasības, kādas tiek izvirzītas viesmīlim apkalpošanas laikā', 6.
  • Konspekts 'Prasības, kādas tiek izvirzītas viesmīlim apkalpošanas laikā', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Apkalpošana sākas ar viesmīļa profesionālo māku un praktiskām iemaņām apkalpojot viesi precīzi un korekti. Viesmīlim jābūt ne tikai zinīgam savā profesijā, kas orientējas ēdienu un dzērienu klāstā, jāprot izvēlēties pareizos traukus, galda piederumus un glāzes un uzklāt galdu ikdienā vai svētku gadījumā, bet arī pašam būt ārēji sakoptam, ietērptam uzņēmumam atbilstīgā formas tērpā, jāievēro personīgā higiēna, kā arī allaž jāatceras daudzus būtiskus ieteikumus. Apkalpojot viesus un esot tiešā saskarsmē ar viņiem, viesmīlim:
• nevainojamā kārtībā jātur savu matu sakārtojums, apģērbs un ro­kas;
• ik dienu jābūt tīram;
• sevišķu uzmanību jāpievērš rokām — manikīrs bez lakas;
• mēreni jālieto kosmētikas līdzekļus;
• nevajag valkāt greznumlietas;
• jārunā skaidri un saprotami - tā, lai viesis varētu saprast;
• vienmēr jāsaka "lūdzu" un "paldies";
• jāuzrunā viesis ar "kungs" vai "kundze";
• laipni jārunā pa telefonu;
• vienmēr jābūt laipnam, korektam, viesmīlīgam un smaidīgam;
• jāsmaida - smaidam jākļūst par pirmo viesa vērtējumu - draudzīga sejas izteiksme, gatavība palīdzēt;
• jābūt dzīvespriecīgam;
• nedrīkst strīdieties ar viesi;
• nedrīkst viesim likt gaidīt ilgāk par 10 minūtēm;
• jāsveicina viesi pirmajam;
• nekavējoties jānodibina vizuālo kontaktu;
• jājūt vēlēšanos sagādāt viesim prieku;
• jāizprot viesa vēlēšanās;
• jāpaliek mierīgam pat grūtā un konflikta situācijā;
jābūt labam klausītajam;
• jābūt punktuālam;
• jāpilda visi solījumi;
• akurāti jāpilda visi uzdevumi, lai viesis būtu pārliecināts par viesmīļa spēju sniegt viņam pakalpojumus - viesis sapratīs patī­kamu attieksmi pret viņu;
• jāveic vēl daži papildu ("lieki") soļi, lai viesis pārliecinātos, ka viesmīlis patiesi nav vienaldzīgs pret viņu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants