Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.02.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 14 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 1.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 2.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 3.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 4.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 5.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 6.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 7.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 8.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 9.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 10.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 11.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 12.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 13.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 14.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 15.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 16.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 17.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 18.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 19.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 20.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 21.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 22.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 23.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 24.
  • Referāts 'Vadītāja loma un kompetences kapitālsabiedrībā', 25.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  VADĪTĀJS KAPITĀLSABIEDRĪBĀ    4
2.  VADĪŠANAS KONCEPCIJAS    6
3.  VADĪTĀJA KOMPETENCE    8
1.  INFORMATĪVĀ KOMPETENCE    8
2.  METODISKĀ KOMPETENCE    8
3.  SAZIŅAS PRASME    9
4.  INTELEKTUĀLĀ KOMPETENCE    10
5.  PAŠVADĪBA    11
6.  SOCIĀLĀ KOMPETENCE    12
7.  VADĪŠANAS KOMPETENCE    14
8.  ĒTISKĀ KOMPETENCE    16
4.  VADĪTĀJA AUTORITĀTE    18
  SECINĀJUMI    24
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    25
Darba fragmentsAizvērt

Liela sabiedrības daļa vēl joprojām uzskata, ka labs vadītājs ir tikai autoritārā stila vadītājs, kas prot panākt savu ar drastsikām metodēm. Daudzi uzskata, ka par vadītāju piedzimst kaut gan jau kādu laiku starp zinātniekiem pastāv uzskats, ka nepieciešamās zināšanas, lai kļūtu par labu vadītāju var iegūt dzīves laikā, intensīvi sevi pilnveidojot. Tā kā man pašai ir sapnis reiz vadīt pašai savu uzņēmumu, tad man mērķis bija izpētīt vadītājam nepieciešamās īpašības, zināšanas, nepieciešamo lietpratību. Darbā iekļāvu arī Latvijā pazīstamu uzņēmumu vadītāju izteikumus par vadīšanu un situāciju viņu uzņēmumos.
Vadīšana ir kapitālsabiedrības darba organizācija atbilstoši mērķiem, personāla un līderu darbības stimulēšana vajadzīgo un iecerēto mērķu sasniegšanai. Arī stratēģijas un attiecīgo iestāžu veidošana ir jāvada. (1,111)
Lai gan vadības (administratīvo) funkciju uzskaitījumi ir daudzveidīgi, kā galvenās parasti tiek minētas šādas:
plānošana (nākotnes apstākļu un vajadzību paredzēšana, īstermiņa un ilgtermiņa mērķu noteikšana);
organizēšana (darba sadalīšana atsevišķos uzdevumos un to uzticēšana noteiktiem darbiniekiem atkarībā no viņiem piešķirtajām pilnvarām kapitālsabiedrībā, pienākumu deleģēšana);
koordinēšana (darbinieku un atsevišķu struktūrvienību darbu uzraudzīšana, vai viņi pilda savus darba pienākumus efektīvi un saskaņā ar uzņēmuma mērķiem);
kontrole un vērtēšana (izvirzīto mērķu izpildes pārbaudīšana, vai nav kādas novirzes). (6,26)
Mainoties vadības teorijai un praksei, mainījušās arī prasības vadītājam. Mūsdienu vadītājam jābūt efektīvam inovāciju īstenotājam, kas izmanto viņam doto varu, pilnveidojot sevi, kļūst par līderi, prot vadīt, spēj ietekmēt cilvēkus mērķu sasniegšanai.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants