Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pakalpojumu mārketinga būtība', 1.
  • Konspekts 'Pakalpojumu mārketinga būtība', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Pakalpojumi ir patstāvīga un savdabīga preču grupa.

Mārketings ir jebkura aktivitāte, kuru jūs veicat, lai pārdotu savus pakalpojumus. Tā mērķis nav apmuļķot klientu vai falsificēt kompānijas imidžu. Tā mērķis ir iesaistīt klientus pakalpojuma izstrādāšanā, veidojot ilgtermiņa sadarbību.
Plānojot mārketinga aktivitātes, ir jābūt skaidrībai, ko tieši jūs piedāvājat un kāda ir šā pakalpojuma potenciālā mērķauditorija. Jāņem vērā, ka klients parasti nepērk pakalpojumu, bet gan no tā izrietošos ieguvumus un emocijas. Līdz ar to mārketinga uzdevums ir izprast patērētāju vēlmes un parādīt tiem, ka jūsu piedāvātais pakalpojums var kādu no tām apmierināt.

Pasaulē aizvien palielinās pakalpojumu nozīme. Vairāk nekā 75% no nodarbināto ASV strādā pakalpojumu jomā. Industriālais gigants General Electric vairāk nekā 40% no apgrozījuma gūst tieši no pakalpojumu sniegšanas. Tādi milži kā Nike un IBM ir vispār atteikušies no ražošanas un nodarbojas tikai ar pakalpojumu sniegšanu.
Cilvēks var diezgan viegli pateikt, kad produkts viņu pieviļ. Dators pārstāj strādāt, uzvalkam notrūkst pogas, piens garšo briesmīgi. Saprast, kad pakalpojums tevi pieviļ ir daudz grūtāk. Produktiem ir diezgan viegli iedot garantiju, turpretī vairākumam pakalpojumu tas nav iespējams.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants