Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.06.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs par atmiņu', 1.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs par atmiņu', 2.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs par atmiņu', 3.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs par atmiņu', 4.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs par atmiņu', 5.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs par atmiņu', 6.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs par atmiņu', 7.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs par atmiņu', 8.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs par atmiņu', 9.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs par atmiņu', 10.
Darba fragmentsAizvērt

2. Iegaumēšana – aktīvs materiāla pārstrādes, sistematizācijas, vispārināšanas un apgūšanas process. Iegaumēšana daudzējādā ziņā ir atkarīga no materiāla izprašanas un indivīda uzstādījumiem.
Tīša vai netīša
Īslaicīga vai ilgstoša
Mehāniska vai apjēgta

2.1. Iegaumēšanas likumsakarības:
H. Ebinghausa likums: iegaumēšanas procesu ietekmē informācijas atrašanās vieta.
E. Zeigarnika – labāk iegaumē nepabeigtas darbības/ geštalti. Emociju loma, intelektuālās darbības loma.
Ebinghaus konstatēja ka:
• Vislielākais daudzums no iemācītā materiāla aizmirstas uzreiz pēc iegaumēšanas.
• Izprasts materiāls tiek iegaumēts 9 reizes ātrāk.
• Palielinot atkārtojumu daudzumu iegaumēšanas, laiks samazinās.
• Tekstu efektīvāk iemācīties var pa daļām.
• Ātrāk tiek iegaumēti elementi, kuri atrodas sākumā un beigās.
• Ja cilvēks apzinās, ka materiāls būs viņam lietderīgs nākotnē tad viņš atceras to labāk.

Autora komentārsAtvērt
Atlants