Vērtējums:
Publicēts: 26.05.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Konspekts, gatavojoties USPV eksāmenam', 1.
  • Konspekts 'Konspekts, gatavojoties USPV eksāmenam', 2.
  • Konspekts 'Konspekts, gatavojoties USPV eksāmenam', 3.
  • Konspekts 'Konspekts, gatavojoties USPV eksāmenam', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Produkts-darba un dabisko procesu rezultāts.Produktu pārdošanu ietekmē-kvalitāte,cena,iespējas nomainīt vienu produktu ar citu,vispārējais stāvoklis tirgū,konkurence,tirgus ietilpība,pieprasījuma elastība u.c. Ir diezgan grūti noteikt, kad sākas un kad beidzas katrs posms. Visām precēm dzīves cikla līkne nav vienāda, jo dažas preces no ieviešanas stadijas pāriet tieši uz brieduma stadiju, bet citas no brieduma stadijas pāriet atkārtotā augšanas stadijā. Preces dzīves cikls ir laika periods produkta izstrādes līdz tā ražošanas un pārdošanas pārtraukšanai.1)Jauna produkta apgūšana-ideja par jaunu produktu,izstrāda tehnoloģiju.2)pr.ieviešana-reklāma,nosaka cenu politiku,kvalitātes paaugstināšana. Tas ir tirgus attīstības posms – prece parādās tirgū un pakāpeniski palielinās tās realizācijas apjoms. Pircēji uzzina par jaunā produkta esamību un pieņem lēmumus par jaunā produkta pirkšanu. Uzņēmums gandrīz nesaņem peļņu no realizācijas, jo ir lielas izmaksas, kas saistītas ar preces ieviešanu. Svarīgi ir ražotāja un patērētāja tiešie kontakti.3)augšanas-reklāma,produktu sortiments,paaugstinā kvalitāti,pazeminā cenu.
Tas ir periods, kad prece tirgū tiek atzīta un jūtami pieaug tās realizācijas peļņa.4)brieduma-jaunas tirgus nišas,jaunas patērētāju grupas. Tas ir periods, kad samazinās realizācijas apjoma pieauguma temps, jo preci jau ir atzinis vairākums pircēju. Šajā laikā peļņa ir maksimāla, bet pēc tam līdz ar tirgus piesātināšanos sāk mazināties.5)krituma-aiziet pr.no tirgus. Tas ir periods, kad realizācijas apjoms un peļņa krasi samazinās, jo samazinās pieprasījums pēc preces.…

Atlants