Vērtējums:
Publicēts: 29.04.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 1.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 2.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 3.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 4.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 5.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 6.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 7.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 8.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 9.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 10.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 11.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 12.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 13.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 14.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 15.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 16.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 17.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 18.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 19.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 20.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 21.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 22.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 23.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 24.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 25.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 26.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 27.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 28.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 29.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 30.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 31.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 32.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 33.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 34.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 35.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 36.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 37.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 38.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 39.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 40.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 41.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 42.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 43.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 44.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 45.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 46.
  • Referāts 'Pašaudzināšana', 47.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
1.  Vispārējs jēdziens par pašaudzināšanu    6
1.1.  Pašaudzināšanas psiholoģiskie mehānismi    7
1.2.  Pašaudzināšanas organizācijas formas    8
1.3.  Pašaudzināšanas vadīšanas ceļi    9
1.4.  Pašaudzināšanas fāzes    10
2.  Pašaudzināšanas galvenie virzieni    13
2.1.  Pašvērtējums un pašapziņa    13
2.2.  Ētika un morāle    14
2.3.  Vērtību izpratne    15
2.4.  Savas rīcības vērtēšana    15
3.  Pašaudzināšanas priekšnosacījumi    17
3.1.  Mērķa nospraušana    17
3.2.  Gribasspēks un ticība sev    17
3.3.  Zināšanu apguve un laika organizēšana    18
3.4.  Neatlaidība un savu sasniegumu analīze    18
3.5.  Iespējamie šķēršļi pašaudzināšanas darbā    19
4.  Pašvērtējuma un vērību izpratne kā pašaudzināšanas sastāvdaļu izpēte    20
4.1.  Pētījuma grupas raksturojums    20
4.2.  Pētījuma metožu izvēle un pētījuma norise    21
4.3.  Iegūto rezultātu analīze un interpretācija    21
4.3.1.  Aptaujas par ģimnāzijas skolēnu pašvērtējuma līmeni pēc T.Dembo, S.Rubenšteinas metodes kopsavilkums    22
4.3.2.  Dzīves vērtību izpratnes anketas kopsavilkums    24
  Secinājumi    27
  Izmantotā literatūra    28
  Pielikumi    29
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēka dzīve nenotiek uz vientuļas salas. Mums apkārt ik dienu ir cilvēki ar kuriem jārēķinās, jāmāk tos uzklausīt, izteikt un pamatot savu viedokli — tātad jābūt tolerantam.
Dažreiz mums liekas, ka pievēršanās sevis izzināšanai un pilnveidošanai jāsāk tikai tad, kad dzīve ir jau uzlikusi kādu pārbaudījumu un mēs secinām, ka tā tālāk nevar, ir kaut kas jāmaina, lai dzīve dotu prieku un laimi. Katra cilvēka dzīvē pienāk tāds brīdis, kad rodas jautājumi — kāds es esmu? Kā man sadzīvot ar sevi un citiem? Kas manī jāmaina, jāpilnveido? Domājam, ka katra paša interesēs būtu “tikt ar sevi skaidrībā” jau jaunībā un padarīt ikdienas saskarsmi ar citiem cilvēkiem par patīkamu.
Tieši psiholoģija ir zinātne, kas palīdz iepazīt sevi, saprast savas un citu rīcības motīvus, apzināties savus plusus un mīnusus, jo kā tiek minēts definīcijās:
“Psiholoģija ir zinātne par psihes attīstības un funkcionēšanas likumsakarībām, par cilvēka un dzīvnieku uzvedību. Tā pēta iedzimtības, organisma fiziskā stāvokļa un apkārtējās vides ietekmi uz psihi. [12, 9.]
“Psiholoģija ir mācība par garīgiem fenomeniem, lai kādi tie būtu. Tā pētī apziņas un bezapziņas faktus.” [1, 7.]…

Autora komentārsAtvērt
Atlants