Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.10.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Audzināšanas stundas saturs un norise', 1.
  • Konspekts 'Audzināšanas stundas saturs un norise', 2.
  • Konspekts 'Audzināšanas stundas saturs un norise', 3.
  • Konspekts 'Audzināšanas stundas saturs un norise', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Audzināšanas stundas saturu klases audzinātājs izstrādā pats, ņemot vērā skolēnu vajadzības un skolas izglītības programmu, kā arī valsts izvirzītās prioritātes. Audzināšanas stundas ir stundas kurās klase saliedējas, sadraudzējas un sapazīstās daudz ciešāk. Līdz ar to, klases audzinātājs pats zina, kas ir nepieciešams viņa audzēkņu pilnvērtīgai attīstībai. Svarīgi, lai šis process ir mērķtiecīgs, jo audzināšanas vienīgais mērķis ir bērna personības veidošana. Skolotājam pirms plāno stundu ir jāizvērtē izvirzīto uzdevumu, izvēlēto metožu un paņēmienu lietderību. Arī nepieciešamo stundu skaitu tematu apguvei klases audzinātājs izvēlas, ņemot vērā klases vajadzības.

Audzināšanas stundu paraugprogramma piedāvā apgūt šadus tematus:
• Sevis izzināšana un pilnveidošana;
• Es ģimenē, klasē un skolā;
• Sabiedriskā līdzdalība;
• Karjeras izvēle;
• Veselība un vide;
• Drošība.
Šīs ir arī standarta tēmas, kuras parasti izmanto audzināšanas stundā. Protams, katrs skolotājs var mainīt vai papildināt šos tematus pēc saviem ieskaties, izvērtējot savus audzēkņus.

Audzināšanas stundas norit gluži tāpat kā visas mācību stundas – 40min. Taču stundas norise var notikt dažādās formās, vietās. Stundas var pielietot dažādas organizācijas formas, atkarīgi no skolotāja izvēlētajām metodēm un paņēmieniem. Veiksmīgāk šīs stundas norit, ja stundas organizācijā ir iesaistīti paši bērni. Nav jāizvēlās kāds konkrēts bērns, kurš aizvietos skolotāju, bet gan jāpielieto kāda metode, kas skolēnam liek justies iesaistīties stundas norisē.

Autora komentārsAtvērt
Atlants