Vērtējums:
Publicēts: 02.04.2001.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Tūrisms kā uzņēmējdarbība', 1.
  • Konspekts 'Tūrisms kā uzņēmējdarbība', 2.
  • Konspekts 'Tūrisms kā uzņēmējdarbība', 3.
  • Konspekts 'Tūrisms kā uzņēmējdarbība', 4.
  • Konspekts 'Tūrisms kā uzņēmējdarbība', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Saskaņā ar Vispasaules tūrisma organizācijas apkopoto informāciju tūrisma industrija deviņdesmitajos gados pretendē uz vienu no vadošajām vietām pasaules ekonomikā. Tūrisma industrijas īpatsvars kopējā pasaules eksportā ir 7%, tiešā vai netiešā veidā tūrisms veido aptuveni 10% pasaules nacionālā kopprodukta, kā arī nodrošina katru desmito darba vietu pasaulē.
Tūrismam ir īpaša nozīme:
ārzemju valūtas piesaistīšanā, kļūstot par eksporta nozari, kas pozitīvi ietekmē maksājumu bilanci;
ievērojamā jaunu darba vietu radīšanā;
valsts reģionu attīstībā, kur tūristu iztērētā nauda var dot ievērojamu ieguldījumu rajonu un pagastu saimnieciskās dzīves rosināšanā.
Arī Latvijai ar tās izdevīgo ģeogrāfisko stāvokli, vēsturiskajiem tirdzniecības ceļiem, bagāto kultūrvēsturisko mantojumu, kūrortu tradīcijām un mazpārveidoto dabu ir labi priekšnoteikumi kļūt par tūristiem pievilcīgu zemi. Tikpat būtiski ir veicināt arī vietējā tūrisma attīstību, tādējādi radot Latvijas iedzīvotājiem jaunas iespējas apceļot un iepazīt dzimto zemi un atpūsties.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants