Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.12.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Raksturot Latvijas fiskālās politikas stratēģiju 2014.-2017.gadam', 1.
  • Konspekts 'Raksturot Latvijas fiskālās politikas stratēģiju 2014.-2017.gadam', 2.
  • Konspekts 'Raksturot Latvijas fiskālās politikas stratēģiju 2014.-2017.gadam', 3.
  • Konspekts 'Raksturot Latvijas fiskālās politikas stratēģiju 2014.-2017.gadam', 4.
  • Konspekts 'Raksturot Latvijas fiskālās politikas stratēģiju 2014.-2017.gadam', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Lai izstrādātu vispārējās valdības budžeta bilances prognozes vidējam termiņam, sākotnēji tika sagatavots scenārijs pie nemainīgas valdības politikas, kas tika balstīts uz aktualizētām ieņēmumu prognozēm atbilstoši jaunākajam makroekonomiskās attīstības scenārijam, iepriekš pieņemtiem lēmumiem nodokļu politikā un apstiprinātiem centrālās valdības budžeta t.s. “bāzes” izdevumiem turpmākajiem trim gadiem. Atbilstoši scenārijam pie nemainīgas valdības politikas 2016. un 2017. gadā vispārējās valdības budžetā tiek prognozēts neliels pārpalikums, savukārt atbilstoši FDL nosacījumiem šajos gados ir pieļaujams deficīts. Attiecīgi atbilstoši pašreizējiem aprēķiniem rodas starpība (“fiskālā telpa”) starp prognozēto un pieļaujamo deficīta līmeni: 2016. gadā 0,7% no IKP, 2017. gadā 1,5% no IKP apmērā.
Sagatavojot vispārējās valdības budžeta bilances prognozes vidējam termiņam, tiek pieņemts, ka iepriekš minētā starpība tiek pilnībā izmantota papildus izdevumiem, bet tā kā nav pieņemti lēmumi par šīs starpības sadalījumu (lēmumi tiks pieņemti kārtējā vidējā termiņa budžeta ietvara sagatavošanas laikā), tā ir iekļauta centrālās valdības izdevumu pozīcijā „pārējie izdevumi”. Ņemot vērā iepriekš minēto, vispārējās valdības budžeta deficīts 2015. gadā tiek prognozēts 0,8% no IKP, 2016. gadā 0,7% no IKP un 2017. gadā 0,7% no IKP.

Autora komentārsAtvērt
Atlants