-
SIA AIZDEVUMS.LV personāla apmierinātības ar darbu un lojalitātes savstarpējās sakarības pētījums
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Organizācijas darbinieku apmierinātības ar darbu un lojalitātes savstarpējās sakarības teorētiskais pētījums | 8 |
1.1. | Apmierinātību ar darbu: galvenie jēdzieni un teorijas | 8 |
1.1.1. | Jēdziens „apmierinātība” psiholoģijā | 8 |
1.1.2. | Apmierinātības ar darbu pamatjēdzieni | 9 |
1.1.3. | Apmierinātības ar darbu galvenās teorijas | 12 |
1.2. | Personāla lojalitāte: pamatjēdzieni, veidi, veidošanas faktori | 18 |
1.2.1. | „Lojalitātes” jēdziens psiholoģijā un socioloģijā | 18 |
1.2.2. | Personāla lojalitātes līmeņi un veidi | 20 |
1.2.3. | Personāla lojalitātes veidošanas faktori | 24 |
1.3. | Darbinieku apmierinātības ar darbu savstarpējā sakarība ar viņu lojalitāti attiecībā pret organizāciju | 25 |
2. | Pētāmās organizācijas SIA AIZDEVUMS.LV raksturojums | 28 |
2.1. | Organizācijas raksturojums, vēsture un tā vieta nozarē | 28 |
2.2. | Organizācijas darbības apraksts. Piedāvātie pakalpojumi. Vīzija, misija un pamatvērtības. Klienti | 28 |
2.3. | Konkurenti tirgū | 29 |
2.4. | AIZDEVUMS.LV struktūra. Kreditēšanas nodaļas apraksts | 30 |
2.5. | SVID analīze | 30 |
SIA AIZDEVUMS.LV SVID analīze | 30 | |
2.6. | Personāla (vadības) procesi, to raksturojums | 31 |
2.7. | Organizācijas finanšu rādītāji par pēdējiem trīs gadiem (apgrozījums, peļņa) | 31 |
2.8. | Kopsavilkums par konkrēto organizāciju | 32 |
3. | Personāla apmierinātības ar darbu un lojalitātes savstarpējās sakarības prakstiskais pētījums | 33 |
3.1. | Pētījuma izlase | 33 |
3.2. | Pētījuma procedūra | 34 |
3.3. | Pētījuma metodes | 35 |
3.3.1. | P. Spektora apmierinātības ar darbu aptaujas lapa | 35 |
3.3.2. | L. Portera organizatoriskās lojalitātes aptaujas lapa | 37 |
3.4. | Iegūtie pētījuma rezultāti | 38 |
3.4.1. | Aprakstošās statistikas rezultātu raksturojums | 38 |
3.4.2. | Darbinieku apmierinātības ar darbu pētījuma rezultāti | 39 |
3.4.3. | Darbinieku lojalitātes pētījuma rezultāti | 46 |
3.4.4. | Darbinieku apmierinātības ar darbu un lojalitātes savstarpējās saistības pētījuma rezultāti | 55 |
Secinājumi | 60 | |
Priekšlikumi | 61 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 62 | |
Pielikums | 68 |
Katra organizācija sasniedz savus stratēģiskos mērķus ar darbaspēka pūļu palīdzību. Darbinieki, kuriem ir dažādas zināšanas, iemaņas un spējas, pēc būtības, ir organizācijas nākamo panākumu sastāvdaļa. Taču mūsdienās, kā nekad agrāk, organizācijai ir vajadzības, lai tās darbinieki būtu apmierināti ar savu darbu. (Bruck, Allen, Spector, 2002). Tāpat arī diezgan svarīgi, lai darbinieks būtu lojāls un uzticīgs savai organizācijai (Ibrahim, Al Falasi, 2014). Gala rezultātā tāda darbinieku uzvedība darba vietā padara darbiniekus par daudz laimīgākiem un produktīvākiem, bet viņu darba devējus – par daudz veiksmīgākiem biznesa vešanas aspektā.
Ievērojamais vadīšanas teorētiķis R. Likerts teica: „Jebkuru uzņēmuma visu darbību iniciē un nosaka cilvēki, kuri veido šo uzņēmumu, pasvītrojot darbinieka funkcijas svarīgumu. Rūpnīcu, birojus, datorus, iekārtu un visu pārējo, ko izmanto mūsdienīgā firma, ir neproduktīvi, izņemot cilvēku piepūles un vadību. No visiem vadības uzdevumiem cilvēku komponentes vadīšana ir centrālais un vissvarīgākais uzdevums, tāpēc ka viss pārējais ir atkarīgs no tā, cik lielā mērā labi šis uzdevums bija izpildīts.” (Festus, 1989).
Darbinieku apmierinātība ar darbu un viņu lojalitāte – viens no atslēguzdevumiem, kuri šodien ir uzstādīti menedžeriem, kad lieta nonāk līdz personāla vadīšanai. Daudzi pētnieki savos pētījumos nodemonstrēja lielo apmierinātības ar darbu ietekmi uz darbinieku motivāciju, tajā paša laikā kā motivācijas līmenis ietekmē ražīgumu, un, tātad, biznesa organizāciju vispārējo efektivitāti. Motivācija – tas ir daudzdimensiju pamats, tāpēc ka cilvēkus parasti motivē dažādu faktoru savienojums (Cinar et al., 2011).…
Bakalaura darbs „SIA AIZDEVUMS.LV personāla apmierinātības ar darbu un lojalitātes savstarpējās sakarības pētījums” ir pētījums par personāla apmierinātību ar darbu, tā lojalitāti pret organizāciju un savstarpējo sakarību starp šiem diviem aspektiem konkrētajā organizācijā. Darbā iekļauti grafiki un tabūlas. Maslova vajadzību hierarhijas teorija, Hercberga motivācijas-higiēnas teorija, Darba raksturojumu teorija u.tml. 2., 3. un 4.pielikumi (anketas) - krievu valodā. Anotācija - latviešu un angļu valodā.