Vērtējums:
Publicēts: 20.12.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mikroekonomika', 1.
  • Konspekts 'Mikroekonomika', 2.
  • Konspekts 'Mikroekonomika', 3.
  • Konspekts 'Mikroekonomika', 4.
  • Konspekts 'Mikroekonomika', 5.
  • Konspekts 'Mikroekonomika', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Tirgus (Market) ir pircēju un pārdevēju kopums, kuru mijiedarbības rezultātā notiek preču un pakalpojumu maiņa (pirkšana un pārdošana). Tirgu var formulēt kā institūciju kopumu jeb mehānismu, kas saved kopā atsevišķu preču vai pakalpojumu pircējus un pārdevējus.
Tirgu iedala arī pēc konkurences veidiem. Tie ir:
1.Pilnīgā konkurence;
2.Monopols un monopsols;
3.Oligapols un oligapsons;
4.Monopolistiskā konkurence.
Teritoriālā skatījumā izšķir vietējo, nacionālo, reģionālo un pasaules tirgu.
Tirgus ir nepārtraukta pulsācija, viss mainās, viss attīstās, rezultātā veidojas tirgus struktūru, formu un tipu daudzveidība, kuras labirintos katrs var atrast sev pieņemamu variantu.
Tirgus formas un grupas ir iespējams grupēt dažādi: pēc dalībnieku skaita, lieluma. Arī pēc piedāvājuma un pieprasījuma attiecību samēra.
Tirgus formu nosaka kritēriji:
1.Cenu kontrole. Tā ir spēja ietekmēt tirgus cenu, jo mazākā mērā kāda firma var ietekmēt realizējamās produkcijas cenu, jo perfektāk funkcionē tirgus. Kontrole pār cenām ir atkarīga no tirgus dalībnieku skaita.
2.Nosacījumi iekļūšanai tirgū, tas ir, iekļūšanai kāda ražotnē, jo atklātāks tirgus, jo mazāka atsevišķu firmu monopolvara.
3.Produkcijas veids, jo unikālāka vai neaizvietojamāka ir produkcija, jo tuvāk firma ir monopolam.
4.Ārpuscenu konkurences veidi. Tā varētu būt- reklāma, firmas zīmes.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants