Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Publiskā sektora modernizācija', 1.
  • Konspekts 'Publiskā sektora modernizācija', 2.
  • Konspekts 'Publiskā sektora modernizācija', 3.
  • Konspekts 'Publiskā sektora modernizācija', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Kā saglabāt labu pārvaldīšanu?


Joma, kurai nepieciešama vislielākā uzmanība ir valsts dienesta pārvalde. Faktori, kas motivē valsts ierēdņus aizplūst no valsts dienesta likumdošanas un procedūrām un no kultūras, kas lielākajā daļā Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas valstīs, attīstījušies desmitgadēs, ja ne pat gadsimtos. Līdz šim mūsdienu valsts vadības uzmanība tiecas pievērsties tādiem procesiem kā zināšanas, kontrakti, apmācība vai samaksa par izpildi. Ir bīstami, ja konstitucionāli, tiesiski, kulturāli un vadības faktori, kas kopumā rada to, kas ir svarīgs un raksturīgs valsts dienestiem un cilvēkiem, kas tajos strādā, netiek ievēroti vai, pat vēl ļaunāk, tiek noraidīti kā birokrātiska problēma, kuru „jāreformē”.

Katrai organizācijai, sākot no konveijera ražotāja un beidzot ar valdības biroju, jāpaļaujas uz tādiem neoficiāliem faktoriem kā personāla uzticēšanās un kopējā mērķa izjūta, ja tā vēlas būt veiksmīga. Komplicētās darbības zonās, kur izpildi nav iespējams vērtēt nekādā saprātīgā veidā, šie neformālie kultūras faktori kļūst par rīkojumu, motivācijas, koordinācijas un kontroles galvenajiem līdzekļiem. Nav sarežģītāka darbības joma kā valsts valdības politika un sen jau ir atzīts, ka valsts dienesta būtība vairāk tiek kontrolēta ar kultūru nekā ar likumiem un situācija iespējams turpināsies, neskatoties uz progresu mērķu izvirzīšanā, izpildes kontraktos un vērtējuma sistēmā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants