-
Elektriskie velosipēdi Latvijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 5 | |
1. | ELEKTRISKO VELOSIPĒDU VĒSTURE | 6 |
2. | ELEKTRISKO VELOSIPĒDU UZBŪVE | 9 |
3. | ELEKTRISKO VELOSIPĒDU VEIDI | 10 |
4. | RAŽOTĀJI | 12 |
5. | IZPLATĪTĀJI UN PIEEJAMIE MODEĻI LATVIJĀ | 13 |
SECINĀJUMI | 15 | |
IZMANTOTIE INFORMĀCIJAS AVOTI | 16 | |
PIELIKUMI | 17 |
SECINĀJUMI
1. Elektriskais velosipēds tika izgudrots 1895. gadā un tas turpina attīstīties līdz mūsdienām.
2. Elektriskā velosipēda uzbūve atšķiras no parastā velosipēda tikai ar to, ka klāt ir pielikts motors, kontrolieris, baterija, lādētājs un konsole.
3. Elektriskajam velosipēdiem ir izteikti 3 iegādes veidi patērētājiem– “jau gatavi lietošanai”, “pārbūves komplekts” un “unikālie”.
4. Pasaulē ir daudz elektrisko velosipēdu ražotāju, bet uz Latviju nonāk tikai dažu ražotāju izstrādājumi.
5. Latvijā ir 5 elektrisko velosipēdu izplatītāji, kas piedāvā aptuveni 15 elektrisko velosipēdu modeļus.
6. Latvijā elektrisko velosipēdu izplatītāji neprecīzi norāda tehniskos datus, kas patērētājam apgrūtina elektriskā velosipēda iegādes izvēli.
7. Elektriskais velosipēds var būt kā laba alternatīva automašīnām, jo tas ietaupa finanšu resursus, ļauj pārvietoties ātrāk, nepiesārņo dabu, palīdz uzturēt labu fizisko formu.
8. Elektriskajam velosipēdiem ir trūkumi – nevar izmantot visos laika apstākļos, neveikls ārējais izskats, uzlādes process ir ilgs.
9. Latvijā, salīdzinoši ar citām valstīm, elektriskie velosipēdi ir ļoti dārgi.
…
Mūsdienās cilvēki ir ieinteresēti lietot transporta līdzekļus, kas rada maz gaisa un trokšņu piesārņojumu, patērē mazāk mūsu finanšu resursus. Elektriskais velosipēds ir viens no šādiem transportlīdzekļiem, kas var atvieglot mūsu dzīvi, mazāk sastrēgumu, daudz reiz mazāk piesārņojuma. Braukšana ar šo velosipēdu ir pavisam, kas cits. Nekāda noguruma, stresa vai sasvīduša ķermeņa pazīmes, jo enerģija no baterijas pati pakāpeniski uzņem ātrumu, atliek tikai stūrēt un to kontrolēt. Lai padarītu to vēl funkcionālāku, daži pēdējie elektrisko velosipēdu modeļi ļauj brauciena laikā uzlādēt privātās ierīces – piemēram, klēpjdatorus, mobilos telefonus u.c. Ogdens Boltons (Ogden Bolton) bija viens no pirmajiem, kurš 1895. gadā izgudroja un patentēja elektrisko velosipēdu - uz baterijām darbināmu velosipēdu. Elektriskais velosipēds pēc uzbūves necik daudz neatšķiras no parasta velosipēda, atšķirība ir tajā, ka tas ir papildināts ar motoru, kontrolieri, bateriju, lādētāju un konsoli.