Vērtējums:
Publicēts: 05.01.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kāpēc nepieciešams bērniem attīstīt emocionālo inteliģenci', 1.
  • Konspekts 'Kāpēc nepieciešams bērniem attīstīt emocionālo inteliģenci', 2.
  • Konspekts 'Kāpēc nepieciešams bērniem attīstīt emocionālo inteliģenci', 3.
  • Konspekts 'Kāpēc nepieciešams bērniem attīstīt emocionālo inteliģenci', 4.
  • Konspekts 'Kāpēc nepieciešams bērniem attīstīt emocionālo inteliģenci', 5.
  • Konspekts 'Kāpēc nepieciešams bērniem attīstīt emocionālo inteliģenci', 6.
  • Konspekts 'Kāpēc nepieciešams bērniem attīstīt emocionālo inteliģenci', 7.
Darba fragmentsAizvērt

• Kas ir emocionālā inteliģence- emocionālā inteliģence ir spēja adekvāti sajust, uztvert, saprast, izpaust un kontrolēt emocijas.
Sabiedrībā ilgstoši valdīja uzskats, ka emocionalitāte un loģiskā domāšana ir maz saistītas parādības. Dominēja uzskats, ka veiksmīgs cilvēks vairāk paļaujas uz loģiskiem spriedumiem, nekā uz savām jūtām.
Tikai 90.-gadu sākumā tika publicēti pirmie pētījumi par emocionālo inteliģenci. 1990.gadā Dž.Meiers un P.Salovejs piedāvāja pirmo šī termina definīciju: emocionālā inteliģence ir spēja adekvāti sajust, uztvert, saprast, izpaust un kontrolēt emocijas. Viņi uzskatīja, ka tie cilvēki, kuriem ir augsts emocionālās inteliģences līmenis, spēj būt sociāli efektīvāki nekā tie, kuriem šie rādītāji ir zemi.
Tiek piedāvātas arī citas emocionālās inteliģences definīcijas. R.Bāra-Ona definēja emocionālo inteliģenci, ka tā ir nekognitīvu spēju, kompetenču un prasmju kopums, kas ietekmē cilvēka spējas gūt sekmes un spējas tikt galā ar apkārtējo apstākļu prasībām un spriedienu. [http://www.vitality.lv/, Ieva Lapiņa, psiholoģe-psihoterapeite]
Savukārt, D.Goulmans uzskata, ka spējas, kas raksturo emocionālo inteliģenci, ietver sevī paškontroli, centību, neatlaidību un spēju motivēt sevi.

Atlants