Vērtējums:
Publicēts: 20.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Paralēlā tirdzniecība - patērētāja ieguvums vai zaudējums?', 1.
  • Eseja 'Paralēlā tirdzniecība - patērētāja ieguvums vai zaudējums?', 2.
  • Eseja 'Paralēlā tirdzniecība - patērētāja ieguvums vai zaudējums?', 3.
  • Eseja 'Paralēlā tirdzniecība - patērētāja ieguvums vai zaudējums?', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Paralēlā tirdzniecība ir tirdzniecība, kad tirgotāji iepērk produktus valstīs, kurās tos pārdod par zemākām cenām, un pārdod valstīs ar augstākām cenām1. Paralēlā tirdzniecība var tikt attiecināta uz ikvienu ražojumu grupu noteiktas tirdzniecības zonas ietvaros, neattiecinot to tikai uz Eiropas Savienības tirgu, bet arī uz trešo valstu savstarpējo tirgu, kur savstarpējās attiecības regulē Pasaules Tirdzniecības Organizācijas sarunu ietveros noslēgtie līgumi par preču kustību (importu, eksportu) un tarifiem2.
Saskaņā ar Eiropas Kopienas Līguma 28.pantu Eiropas Savienības ietvaros paralēla tirdzniecība ir likumīga preču tirdzniecības forma dalībvalstu savstarpējā tirdzniecībā. Tā ir „paralēla” tiktāl, cik tā risinās ārpus izplatīšanas tīkla un — vairumā gadījumu — paralēli minētajam tīklam, ko ražotāji vai sākotnējie piegādātāji ir izveidojuši saviem medikamentiem dalībvalstī, un tā ir tādu medikamentu tirdzniecība, kuri visādā ziņā ir līdzīgi ar izplatīšanas tīklu starpniecību tirgotajiem3.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants