Vērtējums:
Publicēts: 09.05.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 1.
  • Prezentācija 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 2.
  • Prezentācija 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 3.
  • Prezentācija 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 4.
  • Prezentācija 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 5.
  • Prezentācija 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 6.
  • Prezentācija 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 7.
  • Prezentācija 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 8.
  • Prezentācija 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 9.
  • Prezentācija 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Laiks
Eshils, izmantodams šo mītu, alegoriskos Zeva un Prometeja tēlos rāda konfliktu starp reliģiju un zinātni, kas radās 5. gadsimtā Atēnās.
Atēnās 5., 4.gs p.m.ē. bija pārmaiņas sabiedriskajā domāšanā.

Tēlu rakstūrojums
Prometejs daudz laba ir darījis cilvēkiem, par to viņš tagad cieš.
Prometejs simbolizē cilvēku garu, prātu, apziņu, kas nonāk konfliktā ar tumšiem reliģijas spēkiem.
Prometejs pats stāsta, ka agrāk cilvēki ir dzīvojuši kā zvēri, viņi skatījās un neredzēja, klausījās un nedzirdēja «...bez apziņas tie mūžu dzīvoja kā sapņu tēlu bars» (449.).
Prometejs tiem devis apziņu.

Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants