Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorētiskā daļa | 4 |
1.1. | Personāla apmācību un attīstības būtība | 4 |
1.2. | Personāla apmācību un attīstības organizēšanas posmi | 5 |
1.3. | Personāla apmācību un attīstības metodes | 10 |
2. | Praktiskā daļa | 14 |
2.1. | Uzņēmuma “KABATA” apraksts | 14 |
2.2. | Personāla apmācību un attīstības procesu analīze uzņēmumā “KABATA” | 16 |
2.3. | Personāla apmācību un attīstības procesu novērtējums un galvenās problēmas | 19 |
2.4. | Personāla apmācību un attīstības procesu pilnveidošanas iespējas | 21 |
Secinājumi un priekšlikumi | 23 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 24 | |
Pielikums | 26 |
Secinājumi un priekšlikumi
1. Gan personāla apmācības, gan arī personāla attīstība ir sistemātiski plānots darbības veids, kā rezultātā tiek uzlabotas darbinieku prasmes, zināšanas un kompetences, kas ir nepieciešamas, lai efektīvi veiktu savu darbu, tomēr atšķirīgs ir šo procesu pielietojums un mērķis, kas ir jāsasniedz ar šo procesu pielietojumu.
2. Bieži vien netiek ņemta vērā atšķirība starp procesiem: apmācību un attīstību. Galvenā atšķirība ir tā, ka apmācības tiek koncentrētas uz to, lai darbinieks apgūtu konkrētas zināšanas un prasmes, lai veiktu noteiktu darbu. Turpretim, attīstības mērķis ir pilnveidot darbinieku ilgtermiņā.
3. Profesionālās apmācības process ir loģisku, savstarpēji cieši saistītu pasākumu kopums, kas nozīmē, ka katram procesa posmam ir jāpievērš īpaša nozīme. Ja tiks pieļauta kāda kļūda kaut vienā no procesa posmiem tad pastāv ļoti liela iespēja, ka netiks sasniegts mācību procesa mērķis.
4. Uzņēmumā “KABATA” personāla apmācību un attīstību process ir diezgan smalki sakārtots. Tas nozīme, ka mācību procesā tiek ņemti vērā visi apmācību procesa etapi, t.i., mācību vajadzību noteikšana, mācību plānošana, mācību plāna īstenošana un mācību rezultātu novērtēšana.
5. Par mācībām uzņēmumā “KABATA” galvenokārt atbildīgs ir mācību centrs jeb akadēmija un katras struktūrvienības vadītājs. Kad struktūrvienības vadītājs ir saskatījis mācību vajadzību vai konstatējis kādu problēmu, viņš vēršas pie mācību centra darbiniekiem, kur viņam sniedz palīdzību un atbalstu.
…
Lai gan nereti personāla apmācības un personāla attīstību mēdz lietot kā sinonīmus, būtu svarīgi saprast atšķirību starp šiem diviem procesiem. Sākumā ir nepieciešams veikt personāla apmācību un tikai tad, ka ir iegūtas nepieciešamās zināšanas un iemaņas sekmīgai uzdevumu izpildei, var nodarboties ar personāla attīstību.