• Estētiskā audzināšana, tās loma bērna personības attīstībā. Audzināšanas īpatnības speciālajā skolā

     

    Konspekts1 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Estētiskā audzināšana, tās loma bērna personības attīstībā. Audzināšanas īpatnīb', 1.
Darba fragmentsAizvērt

Estētiskā audzināšana ir vispārīgās audzināšanas sistēmas sastāvdaļa.
Estētiskā audzināšana ir process, kura mērķis ir izveidot cilvēkam estētisku attieksmi pret īstenību.
Estētikas kategorijas ir skaistais, neglītais, cildenai un zemiskais, traģiskais un komiskais, ideālais un reālais utt. kas zināmā mērā saplūst ar morāles kategorijām.
Estētiskā audzināšana saistījumā ar citiem mācību veidiem sekmē cilvēka personības harmonisku attīstību.
Estētiskās audzināšanas uzdevumi:
Modināt un attīstīt cilvēka spējas uztvert un pārdzīvot skaisto dabā; dzīvē un mākslā un novērtēt to no cilvēcisko ideālu viedokļa;
Sagatavot cilvēku estētiskai darbībai, sargājot un vairojot skaisto dabā un cilvēku saskarsmē;
Sekmēt mākslinieciskās uztveres un izpratnes, pareizu priekšstatu, spriedumu un uzskatu veidošanos par mākslas darbiem un dažādām dzīves parādībām;
Ievadīt skolēnus savas tautas kultūras mantojuma apguvē;
Iesaistīt skolēnus skaistā radīšanā dzīvē, mākslinieciskajā jaunradē;
Sekmēt skolēnā estētiskā ideāla veidošanos un vēlmi dzīvot “pēc skaistuma likumiem”.
Estētiskās audzināšanas galvenie līdzekļi ir izziņas darbs, saskarsme, daba, māksla, literatūra, sadzīves apstākļi un sports. …

Atlants