Vērtējums:
Publicēts: 23.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'A.Dauge "Audzināšanas ideāls un īstenība"', 1.
  • Konspekts 'A.Dauge "Audzināšanas ideāls un īstenība"', 2.
  • Konspekts 'A.Dauge "Audzināšanas ideāls un īstenība"', 3.
  • Konspekts 'A.Dauge "Audzināšanas ideāls un īstenība"', 4.
  • Konspekts 'A.Dauge "Audzināšanas ideāls un īstenība"', 5.
  • Konspekts 'A.Dauge "Audzināšanas ideāls un īstenība"', 6.
Darba fragmentsAizvērt

.Par lietišķu un romantisku paidagoģiju.
1.1.Pedagoģijas principi.
1.1.1.Humanitātes princips - cilvēks kā tāds, viss veselais un pilnvērtīgais cilvēks. Vispusīgi vērtīga un derīga cilvēka izskološana.
1.1.2. Aktivitātes jeb pašdarbības princips - atvērt bērnā guldītās, īpatnējās, patiesās vērtības, tādas, kuru realizēšana dod viņa dzīvei dziļāku objektīvu jēgu, prasība, lai bērns mācītos un pierastu pareizi pildīt dzīves objektīvus uzdevumus.
1.1.3. Individualizēšanas princips - audzināšanas un apmācības sasniegšana balstoties uz atsevišķu bērna individuālo būtību.
a)īpaši “apdāvināto” skolu skaitīšanās (rēķināšanās) ar bērnu subjektīvām īpatnībām (bērni ar īpašām vajadzībām);
b)augstskolās ievestā klases sadalīšana divās vai trijās dažādās nodaļās;
c)darba sadalīšana un prasību uzstādīšana piekļaujoties skolnieka individualitātei

Atlants