Vērtējums:
Publicēts: 27.12.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Temperaments', 1.
  • Referāts 'Temperaments', 2.
  • Referāts 'Temperaments', 3.
  • Referāts 'Temperaments', 4.
  • Referāts 'Temperaments', 5.
  • Referāts 'Temperaments', 6.
  • Referāts 'Temperaments', 7.
  • Referāts 'Temperaments', 8.
  • Referāts 'Temperaments', 9.
  • Referāts 'Temperaments', 10.
  • Referāts 'Temperaments', 11.
  • Referāts 'Temperaments', 12.
  • Referāts 'Temperaments', 13.
  • Referāts 'Temperaments', 14.
  • Referāts 'Temperaments', 15.
  • Referāts 'Temperaments', 16.
Darba fragmentsAizvērt

Mēs taču esam novērojuši, ka vienā un tajā pašā dzīves situācijā dažādi cilvēki uzvedas pavisam atšķirīgi, viņi dažādi reaģē uz vienu un to pašu notikumu, viņi dažādi rīkojas, dažādi runā, viņi emocionāli dažādi uztver dzīves norises. Šie cilvēki dažādi uztver situācijas tieši tāpēc, ka viņiem ir dažādi temperamenti.
Temperaments ir tikai viena no daudzām cilvēka personību raksturojošām kvalitātēm (Avots „Cilvēka personības raksturojums” www.MilestibaGimeneKarjera.com). Tomēr cilvēka temperaments ir ļoti pamanāma, ļoti spilgta iezīme. Tāpēc, lai mēs spētu dziļāk izprast sevi un citus cilvēkus, veidotu efektīvu sadarbību un saskarsmi, ir nepieciešama dziļa šī fenomena izpratne.
Temperamenta tips, (nervu sistēmas īpatnības) lielā mērā nosaka cil­vēka reakciju uz visdažādākajām sadzīves un darba situācijām, arī problēmsituācijām. Protams, ir jāņem vērā, ka reālajā dzīvē faktiski nav sastopami izteikti viena tipa pārstāvji – parasti mums ir jaukts temperaments.
Dažādie temperamenti būtu jāņem vērā veidojot darba komandu, plā­nojot noteikta indivīda pienākumus, veidojot produktīvu saskarsmi. Ir svarīgi zināt katra temperamenta rakstu­rīgākās iezīmes.
Temperaments ir iedzimta cilvēka īpašība. Neliels piemērs. Iedomāsimies tādu situāciju: jūrā, laivā atrodas četri vīrieši, nosauksim viņus – Sandis, Harijs, Mārtiņš un Fredis. Neveiksmīgi cilājot kastes, viena no tām krīt, laivas dibenā izlūst dēlis, un laivā sāk smelties ūdens. Viņi ir tālu no krasta, un rodas riskanta situācija, kurā viņi var noslīkt. Tās ir reālas briesmas, kuras draud šiem četriem cilvēkiem. Mēģināsim iztēloties, ka vērojam šo situāciju no malas. Pavērosim kā katrs laivā sēdošais cilvēks reaģē uz situāciju.
Sandis ātri novērtē situāciju un sāk vadīt glābšanas darbus. Viņš dod rīkojumus, viņš skaidro, kuram patreiz būs jāsmeļ ūdens, kuram un kādā veidā jāmēģina piesegt caurumu. Viņš ļoti enerģiski ķeras pie darba. Viņš precīzi organizē visas lietas.…

Atlants