Vērtējums:
Publicēts: 26.03.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prakses atskaite 'Kvalifikācijas prakse sākumskolas skolotāja kvalifikācijas iegūšanai', 1.
  • Prakses atskaite 'Kvalifikācijas prakse sākumskolas skolotāja kvalifikācijas iegūšanai', 2.
  • Prakses atskaite 'Kvalifikācijas prakse sākumskolas skolotāja kvalifikācijas iegūšanai', 3.
  • Prakses atskaite 'Kvalifikācijas prakse sākumskolas skolotāja kvalifikācijas iegūšanai', 4.
  • Prakses atskaite 'Kvalifikācijas prakse sākumskolas skolotāja kvalifikācijas iegūšanai', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Manas pedagoģiskās izaugsmes koncepcija.
Skolotāja uzdevums ir radīt skolēniem tādu vidi, kurā viņi spēj attīstīt savas spējas un veiksmīgi darboties mācību procesa gaitā. Skolēniem ir svarīgi pašiem izpausties un darboties. Skolēniem ir jārada iespējas pašiem visu apgūt, skolotājs ir tikai kā palīgs, kurš piepalīdz, kad tas ir nepieciešams. Skolotājam ir jābūt spējīgam saprast, kad skolēniem ir nepieciešama palīdzība, bet kad skolēns pats var tikt galā ar uzdevumu. Kad skolēns pats saviem spēkiem kaut ko ir paveicis, tad par paveikto ir lielāks prieks un gandarījums, arī nākošreiz veicot kādu uzdevumu viņam ir lielāka motivācija, jo zina, ka spēj pats paveikt uzdoto bez citu palīdzības.
Skolēnu attīstībai svarīga ir radošā darbība mācību procesa laikā. Caur radošo darbību bērniem tiek dotas iespējas izpausties, atklāt un attīstīt savas radošās spējas. Visiem bērniem ir tiesības radīt, un tā ir visbrīvākā personības izpausme. Kaut arī ne katrs bērns, kad būs pieaudzis, kļūs par mākslinieku, taču par radošu personību kādā jomā gan var kļūt ikviens cilvēks. Radoša darbība skolas gaitās, kad skolēniem ir dabiska aktīva tieksme uz to, ir maksimāli sekmējama. Caur radošo darbību skolēns labāk iepazīst sevi, apzinās savu vērtību, iegūst lielāku pašpārliecinātību par saviem spēkiem, prieku par savu paveikto darbiņu. Jo radošajā darbībā bērni var brīvi izpausties, kaut arī dažreiz var tikt noteikti daži ierobežojumi, tomēr pašu radošo darbību nekas nespēj ierobežot.
Mācību procesa laikā liela nozīme ir sadarbībai gan starp skolotāju un skolēniem, gan starp pašiem skolēniem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants