Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sajūgi', 1.
  • Konspekts 'Sajūgi', 2.
  • Konspekts 'Sajūgi', 3.
  • Konspekts 'Sajūgi', 4.
  • Konspekts 'Sajūgi', 5.
  • Konspekts 'Sajūgi', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Sajūga vadībaspārvads.
Vadības mehāniskais pārvads sastāv no tērauda atvilcējsvirām, slīduzmavas ar izspiedējgultni , dakšas , stieņa un pedāļa. Ar fasonuzgriežņiem atvilcējsviriņas noregulē tā, lai gali atrastos vienā plaknē noteiktā attālumā no izspiedējgultņa.sajūgu izslēdz , nospiežot pedāli un pārtraucot atsperu iedarbību uz berzes diskiem.
Hidropārvads nodrošina sajūga laidenu ieslēkšanu un izslēgšanu. Sajūga vadības hidropārvads sastāv no tvertnes , kurā iepilda bremžu šķidrumu, un diviem hidrocilindriem, kurus savieno augstspiediena cauruļvads . Nospiežot pedāli, virzulis galvenajā cilindrā saspiež šķidrumu, kas caur spiedvārstu pa cauruļvadu ieplūst darba cilindrā. Virzulis pārvietojas pa labi, caur bīdītāju pagriež dakšu, kas pārbīda slīduzmavu. Atvilcējsviras pārvieto piespiedējdisku, atbrīvojot dzenamo disku no spararata.
Atlaižot sajūga pedāli, šķidrums caur pretvārstu atplūst atpakaļ galvenajā cilindrā. Šis vārsts aizveras, kiad cauruļvadā vēl ir 0,17 MPa liels spiediens, kas novērš gaisa iekļūšanu sajūga hidropārvadā. Hidropārvadu uzstāda vieglajiem un dažu rūpnīcu vidējas kravnesības automobiļu sajūgiem.



Atlants