Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi: M.Montesori, R.Šteiners', 1.
  • Referāts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi: M.Montesori, R.Šteiners', 2.
  • Referāts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi: M.Montesori, R.Šteiners', 3.
  • Referāts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi: M.Montesori, R.Šteiners', 4.
  • Referāts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi: M.Montesori, R.Šteiners', 5.
  • Referāts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi: M.Montesori, R.Šteiners', 6.
  • Referāts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi: M.Montesori, R.Šteiners', 7.
  • Referāts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi: M.Montesori, R.Šteiners', 8.
  • Referāts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi: M.Montesori, R.Šteiners', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    1
  Marija Montesori    2
  Rūdolfs Šteiners    5
  Izmantotās literatūras saraksts    6
Darba fragmentsAizvērt

M.Montesori – ievērojamā itāļu ārste, defektoloģe un pedagoģe.
M. Montesori bija brīvās audzināšanas teoriju pārstāve. Daudzu gadu saspringtu radošu darbu rezultātā viņai ir izdevies izveidot pamatīgu sistēmu, kuru ir iespējams ieviest pirmsskolas, skolas, ģimenes audzināšanā.
Viņa uzskatīja, ka bērnam jāļauj brīvi attīstīties.Dr.M.Montesori pedagoģijā balstās uz bērnu mācīšanu jau agrā bērnībā, kad pieaugušie tikai sastopas ar pirmajām bērnu vajadzībām – tas ir laiks, kad bērns veidojas kā indivīds, kad attīstās prāts un griba. Bērna iekšējās vajadzības nevar “uzminēt”, tās var noteikt, bērnam patstāvīgi darbojoties dabiskos apstākļos. Jāveido bērna velmēm atbilstoši apstākļi un arī līdzekļi (rotaļlietas).
Savā darbā “Bērna māja” autore atklāja eksperimentālās pedagoģijas milzīgo nozīmi pedagoģiskajā darbā un vērsa uzmanību uz skolēnu fiziskās un morālās pārslodzes cēloņiem, uz vecumposmu psiholoģisko īpatnību neievērošanu.
Īpašu uzmanību M.Montesori veltīja sensorās kultūras attīstībai. Viņa izstrādāja didaktisko materiālu sistēmu dzirdes, redzes, ožas attīstībai. M.Montesori didaktiskās sistēmas pamatā bija trīs principi: individualitāte, brīvība un ārējo jūtu veidošanās sekmēšana.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants