Vērtējums:
Publicēts: 04.03.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Hellēnisma laika filosofijas skolu salīdzinājums', 1.
  • Referāts 'Hellēnisma laika filosofijas skolu salīdzinājums', 2.
  • Referāts 'Hellēnisma laika filosofijas skolu salīdzinājums', 3.
  • Referāts 'Hellēnisma laika filosofijas skolu salīdzinājums', 4.
  • Referāts 'Hellēnisma laika filosofijas skolu salīdzinājums', 5.
  • Referāts 'Hellēnisma laika filosofijas skolu salīdzinājums', 6.
  • Referāts 'Hellēnisma laika filosofijas skolu salīdzinājums', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Epikūrismā izšķir diva veida baudas: kinētiskās un statiskās. Kinētiskās iezīmē aktivitāti, darbību un līdzsvara atgūšanu. Statiskās ietver baudu kā miera stāvokli, kad vairs nav jātiecas ne pēc kā cita.
Epikūrs visu dzīvi pavadīja, stuējot to, kas cilvēkus dara laimīgus. Viņš izsķīra trīs kļūdas, kuras cilvēki pieļauj: cilvēki izvēlas luksusa preces tā vietā, lai meklētu mieru; cilvēki kļūdas tiecoties pēc naudas, jo daudz laimīgāki patiesībā var justies, nesot pasaulē pārmaiņas un palīdzot citiem; cilvēki kļūdas izvēloties romantiskas un seksuālas attiecības un aizmirstot draudzības skaistumu. Kā laimes pamatnosacījumu Epikūrs izšķīra nepieciešamību pēc regulāra kontakta ar draugiem un miera meklēšanas prātā, meditējot un pavadot laiku ar sevi.
Citas hellēnisma skolas, kā piemēram, kiniķi tiecās atteikties no sabiedrības ierobežojumiem. Slavenais kiniķu filozofs izvēlējās dzīvi mucā un sludināja vajadžibu pēc dabiskuma. Kirēnieši savukārt par galveno dzīves uzdevumu uzskatīja baudas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants