-
Darbinieku attiecības kā sabiedrisko attiecību sastāvdaļa
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Darbinieku attiecības, kā sabiedrisko attiecību sastāvdaļa | 4 |
1.1. | Iekšējās komunikācijas loma | 4 |
1.2. | Iekšējās komunikācijas uzdevumi | 5 |
Secinājumi | 6 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 7 |
1.2 Iekšējās komunikācijas uzdevumi
Uzņēmuma darba efektivitāte, kvalitāte, attīstība un reputācija ir tieši saistīta ar mikroklimatu darbinieku vidē. Pozitīva darba vide nodrošina darbinieku atbalstu organizācijas mērķiem, ieinteresētību un sadarbību problēmu risināšanā. Iekšējās komunikācijas galvenie uzdevumi ir radīt uzticēšanos, veidot korporatīvo piederības sajūtu un izskaidrot katra konkrētā darbinieka lomu un atbildību. Ar iekšējas komunikācijas palīdzību ir jārada darbinieka uzticēšanas un piederības sajūta, lai panāktu, ka darbinieki iet uz vienu mērķi ar darba devēju, saskatot uzņēmuma mērķu piepildīšanā veidu, kā sasniegt savus personiskos centienus un ieceres. Jāizveido apstākļi, lai darbiniekiem papildus finansiālajai motivācijai būtu citi apsvērumi, kuru dēļ viņš vēlas strādāt konkrētajā uzņēmumā,- korporatīvā kultūra un piederība, kad cilvēks jūtas kā uzņēmuma daļa.
Iekšējās komunikācijas uzdevums ir palīdzēt saprast katram darbiniekam viņa lomu kompānijā, veidojot izpratni par organizācijas mērķiem, vērtībām ,standartiem un principiem, lai darbinieki patstāvīgi varētu pieņemt korporatīvajām interesēm atbilstošus kompetentus lēmums.[2.]
Secinājumi
Veiksmīga iekšējā komunikācija nodrošina efektīvu darbu un veiksmīgu organizācijas darbību;
Darbiniekiem ir jāzina uzņēmuma mērķi, un tas kādu ieguldījumu viņi var dot to sasniegšanai;
Darbinieku resursi ir lielākās neizmantotās uzņēmuma rezerves.
…
Darbinieki ir viena no nozīmīgākajām sabiedrisko attiecību mērķgrupām. Ja sabiedrisko attiecību mērķis ir veidot priekšstatu par uzņēmu ,šis darbs jāsāk pašu darbinieku vidū. Iekšējās sabiedriskās attiecības līdz ar to kļūst par uzņēmuma iekšējās komunikācijas nozīmīgu daļu. Pie iekšējās komunikācijas līdzās institucionālajām sabiedriskajām attiecībām pieder arī uzņēmuma vadošo spēku savstarpējā komunikācija, kā arī visi neformālie iekšējie komunikācijas procesi. Iekšējās komunikācijas nozīme pēdējo gadu laikā ir ievērojami pieaugusi.