Vērtējums:
Publicēts: 09.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Bērnu psiholoģija no 1 līdz 3 gadiem', 1.
  • Referāts 'Bērnu psiholoģija no 1 līdz 3 gadiem', 2.
  • Referāts 'Bērnu psiholoģija no 1 līdz 3 gadiem', 3.
  • Referāts 'Bērnu psiholoģija no 1 līdz 3 gadiem', 4.
  • Referāts 'Bērnu psiholoģija no 1 līdz 3 gadiem', 5.
  • Referāts 'Bērnu psiholoģija no 1 līdz 3 gadiem', 6.
  • Referāts 'Bērnu psiholoģija no 1 līdz 3 gadiem', 7.
  • Referāts 'Bērnu psiholoģija no 1 līdz 3 gadiem', 8.
  • Referāts 'Bērnu psiholoģija no 1 līdz 3 gadiem', 9.
  • Referāts 'Bērnu psiholoģija no 1 līdz 3 gadiem', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Agrs vecums ir bērna psihiskās attīstības ārkārtīgi svarīgais un atbildīgs periods. Tas ir vecums, kad viss pirmoreiz, viss tikai iesākas – runa, spēle, saskarsme ar vienaudžiem, pirmie priekšstati par sevi, par citiem, par pasauli. Pirmajos trīs dzīves gados aizmetas īpaši svarīgas un fundamentālas cilvēciskas spējas – izzinošā aktivitāte, zinātkāre, pašpārliecinātība un uzticība citiem ļaudīm, merķticība un neatlaidība, iztēle, radošā pozīcija un citi.
2. Bērns attīstās, apmierinot vajadzības. Vajadzības ir nepieciešamība pēc tā, kas veicina indivīda dzīvību un personības attīstību.
3. Katram indivīdam ir vajadzības, no kuru apmierināšanas atkarīga viņa kā personības attīstība.
4. Amerikāņu psihologs A. Bandura izvirzījis trīs personības galvenās vajadzības: vajadzību pēc mīlestības, vajadzību iekļauties un vajadzību pēc kontroles, kas regulē personības aktivitāti.
5. Refleksi ir atbildes reakcija uz kairinātājiem jeb stimuliem(gaisma, skaņa, smarža, ēdiena garša, arī psihiskas dabas stimuli).Apmēram trešajā dzīves gadā uz orientācijas refleksa bāzes bērnam attīstās orientējoši pētnieciskā darbība (vēlēšanās apskatīt, aptausīt, iebāzt mutē, pagaršot u. tml.). Šī īpaši 2- 4 gadus veciem bērniem raksturīgā īpatnība rada traumu risku, tāpēc vecākiem un audzinātājiem tā jāņem vērā.
6. Dzīves periods no 1 līdz 3.gadiem tas ir vecums, kurā bērns mācās būt patstāvīgs. Patstāvības iegūšana ir dotā vecuma psiholoģiskais uzdevums.
7. Bērna emocionālas vajadzības sfēras attīstība cieši ir saistīta ar pašapziņu
8. 3 gadu krīze ir robeža starp agru un pirmsskolas bērnību - viens no īpaši grūtiem momentiem bērna dzīvē.
9. Agrs vecums ir īpaši intensīvas darbības veidu apgūšanas periods . Uz šā perioda beigām, pateicoties sadarbībai ar pieaugušajiem, bērns māk lietot sadzīvju priekšmetus un spēlēt ar rotaļlietām.
10. Uzmanība un atmiņa ir nepatvaļīgas.
11. Domāšana ir pārskatāmi-iedarbīga, tā ir izveidota no uztveres un darbības ar priekšmetiem.
12. Bērniem no 1 līdz 3 gadiem lielāks baiļu diapazons, nekā zīdaiņiem, jo 1-3 gadu bērnu uztveres spējas attīstība, kā arī garīgu spējas paplašināšana un dzīves pieredze ir lielāka.
13. Tā kā mana ģimenē ir 3 bērni:Es, mans brālis un mana māsa, man ir viegli saprast bērnus, jo es palīdzēju mammai audzinot savu brāli un pēc tam māsu. Salīdzīnot savu brāli un māsu, varu pateikt, ka patiesībā zēni mazliet lenāk attistās, meitenes atrāk sāk runāt , staigāt utt.

Autora komentārsAtvērt
Atlants