Vērtējums:
Publicēts: 31.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana un analīze', 1.
  • Konspekts 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana un analīze', 2.
  • Konspekts 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana un analīze', 3.
  • Konspekts 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana un analīze', 4.
  • Konspekts 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana un analīze', 5.
  • Konspekts 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana un analīze', 6.
  • Konspekts 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana un analīze', 7.
  • Konspekts 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana un analīze', 8.
  • Konspekts 'Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana un analīze', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Kad uzņēmuma peļņas līmenis ir augstāks par vidējo līmeni nozarē, kurā uzņēmums darbojas, tiek uzskatīts, ka tā ir uzņēmuma konkurētspējīgā priekšrocība. Peļņas vai zaudējuma aprēķinā absolūto peļņas lielumu var ietekmēt grāmatvedības īpatnības. Labākais veids, kā salīdzināt peļņu, ir novērtēt rentabilitāti, aktīvu atdevi vai bruto peļņas rezervi (kas tiek aprēķināta, atskaitot kopējās izmaksas no kopējiem ieņēmumiem un rezultātu dalot ar kopējām izmaksām).

Lai uzņēmuma peļņa būtu lielāka par vidējo peļņu dotajā nozarē, jāpastāv vienam no trim nosacījumiem.

uzņēmuma vienas preces vienības cenai jābūt augstākai nekā vidējā līmeņa uzņēmumā un tā vienas vienības izmaksām jābūt ekvivalentām vidējā līmeņa uzņēmuma izmaksām;
uzņēmuma vienības izmaksām jābūt zemākām nekā vidējā līmeņa uzņēmumā un tā vienas vienības cenai jābūt ekvivalentai vidējā līmeņa uzņēmuma cenām;
uzņēmuma preces cenai jābūt augstākai par vidējo nozarē un izmaksām zemākām nekā vidējā līmeņa uzņēmumā.
Tādēļ, lai iegūtu konkurētspējīgo priekšrocību, uzņēmumam jābūt vai nu zemākam izmaksām nekā konkurentiem, vai arī tam kaut kādā veidā jāizceļ sava produkcija, lai varētu pieprasīt augstākas cenas. Var arī veikt abus pasākumus - nodrošināt zemākas izmaksas un panākt, lai klienti maksā augstāku cenu.

Lai uzņēmums varētu paaugstināt cenu par savu preci, tai kaut kādā veidā ir jābūt diferencētai salīdzinājumā ar citām precēm tirgū. Precei no pircēju viedokļa jābūt ar papildu vērtību, par ko viņi būtu gatavi maksāt vairāk. Preci var diferencēt pēc kvalitātes, dizaina, piegādes ter­miņa, servisa un citām patērētājam svarīgām īpašībām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants