Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.04.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Atēnas atveidojums mākslā', 1.
  • Prezentācija 'Atēnas atveidojums mākslā', 2.
  • Prezentācija 'Atēnas atveidojums mākslā', 3.
  • Prezentācija 'Atēnas atveidojums mākslā', 4.
  • Prezentācija 'Atēnas atveidojums mākslā', 5.
  • Prezentācija 'Atēnas atveidojums mākslā', 6.
  • Prezentācija 'Atēnas atveidojums mākslā', 7.
  • Prezentācija 'Atēnas atveidojums mākslā', 8.
  • Prezentācija 'Atēnas atveidojums mākslā', 9.
  • Prezentācija 'Atēnas atveidojums mākslā', 10.
  • Prezentācija 'Atēnas atveidojums mākslā', 11.
  • Prezentācija 'Atēnas atveidojums mākslā', 12.
Darba fragmentsAizvērt

1. Izcelsmes avots: Ovidijs “Metamorfozes”
2. Galvenā tēma: Kad Kadms nogalināja Areja svēto pūķi, Atēna lika Kadmam izraut pūķa zobus un iesēt tos zemē (līdzīgi kā Jāsonam mītā par Zelta aunādu). Kadms tā arī darīja un no iesētajiem pūķa zobiem izauga karotāji sparti jeb "iesētie ļaudis." Kadms iemeta viņu vidū akmeni un tie uzreiz uzsākuši savā starpā niknu, asiņainu cīņu. Viņi cirta cits citam ar zobeniem un dūra ar šķēpiem. Cīņa turpinājās līdz dzīvi bija palikuši tikai pieci - Ehions -
čūskas cilvēks, Ūdajs - no zemes izaugušais, Htonijs - no zemes radītais, Hiperēnors - pārcilvēciskais, Pelors - milzis. Šie kareivji pēc Atēnas pavēles, nometa zemē ieročus un kļuva par Kadma palīgiem.
3. Saturs aizgūts no sengrieķu mitoloģijas.
4. Motīvi: gaišas debesis, meža klajums.
5. Atribūti: pūķis/čūska, bruņcepure, šķēps, Kadma lauvas ādas apmetnis kā krūšu bruņas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants