Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.03.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Farmācijas tirgus. Komercuzņēmumu veidi', 1.
  • Referāts 'Farmācijas tirgus. Komercuzņēmumu veidi', 2.
  • Referāts 'Farmācijas tirgus. Komercuzņēmumu veidi', 3.
  • Referāts 'Farmācijas tirgus. Komercuzņēmumu veidi', 4.
  • Referāts 'Farmācijas tirgus. Komercuzņēmumu veidi', 5.
  • Referāts 'Farmācijas tirgus. Komercuzņēmumu veidi', 6.
  • Referāts 'Farmācijas tirgus. Komercuzņēmumu veidi', 7.
  • Referāts 'Farmācijas tirgus. Komercuzņēmumu veidi', 8.
  • Referāts 'Farmācijas tirgus. Komercuzņēmumu veidi', 9.
  • Referāts 'Farmācijas tirgus. Komercuzņēmumu veidi', 10.
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS
Zāļu tirgu Latvijā var uzskatīt par pietiekami plašu- ir vairāki lielie vietējie tirgus dalībnieki, kā arī daudzas ārvalstu uzņēmumu pārstāvniecības. Zāļu vairumtirdzniecību Latvijas Republikā nodrošina zāļu lieltirgotavas, no kurām, savukārt, tālāk zāles iedzīvotājiem izplata aptiekas. Lieltirgotavu un aptieku tiesiskais statuss noteikts Farmācijas likumā. Kārtība, kādā izplatāmas zāles, organizējama aptieku darbība, izsniedzamas licences u.c., regulē virkne MK noteikumu.
Uz zāļu lieltirgotavu un zāļu ražošanas uzņēmumu tiesisko struktūru attiecināmi Komerclikuma noteikumi. Ja lieltirgotava ir reģistrēta ārvalstīs, tad tās struktūra mēdz būt diezgan sarežģīta, jāņem vērā vēl papildus slēgtie līgumi- piemēram- par zāļu izplatīšanu, kā arī tiesību akti, kas attiecas uz pārrobežu darījumiem.
Galvenais tirgu regulējošais noteikums ir prasība par noteiku skaitu farmaceitu pie aptiekas dibināšanas- tas savā veidā ierobežo tirgu. Manipulējot ar šādu pasību, tiek ietekmēts arī tirgus. Ja šādu prasību atceltu, tirgus kļūtu plašāks- kas varētu būt izdevīgāks patērētājam, bet ne biznesā ieinteresētajām pusēm,, jo pašlaik tirgus ir samērā noslēgts, izveidojusies sava vide.
Tomēr aptieku statuss nav vienīgais farmācijas tirgus noteicošais faktors. Tirgu ietekmē tādi faktori kā iedzīvotāju pirktspēja, konkurences situācija konkrētajām zālēm attiecīgajā valstī, administratīvās izmaksas, lieltirgotājiem piešķirtās atlaides, u.c. faktori.

Autora komentārsAtvērt
Atlants