Vērtējums:
Publicēts: 19.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģija mērķtirgū. Produkta virzīšana tirgū un tā pozīciju nostipr', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģija mērķtirgū. Produkta virzīšana tirgū un tā pozīciju nostipr', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģija mērķtirgū. Produkta virzīšana tirgū un tā pozīciju nostipr', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģija mērķtirgū. Produkta virzīšana tirgū un tā pozīciju nostipr', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģija mērķtirgū. Produkta virzīšana tirgū un tā pozīciju nostipr', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Faktori, kas jāievēro, izvēloties mārketinga stratēģiju mērķtirgū
• Resursu pietiekamība. Ja resursi ir ierobežoti labāk izvēlēties koncentrēto mārketingu;
• Produkta viendabīgums. Viendabīgam produktam vairāk piemērots nediferencētais mārketings, toties daudzveidīga sortimenta produktiem labāk noder diferencētais un koncentrētais mārketings;
• Produkta dzīves cikls. Ja uzņēmums ieiet tirgū ar jaunu produktu, piemērotāks ir nediferencētais vai koncentrētais mārketings, turpretī, realizējot produktu brieduma stadijā, vēlams lietot diferencēto mārketingu;
• Tirgus viendabīgums. Ja pircējiem ir izsmalcināta gaume un vēlmes, kā arī noteiktos periodos tie pērk vienādu daudzumu preču un reaģē uz vienādiem mārketinga stimuliem, tad, jāorientējas uz nediferencēto mārketingu, pretējā gadījumā jāpiemēro cita stratēģija;
• Konkurenta mārketinga stratēģija. Ja konkurenti praktizē aktīvu segmentēšanu, tad nediferencētais mārketings nav piemērots, bet var mēģināt koncentrēties kādā lielajā segmentā. Ja konkurents darbojas masu patērētāju labā, tad uzņēmumam lietderīgi izmantot diferencēto mārketingu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants