Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Tirgus pētījuma jēdziens, pētījuma process: tā dizaina specifika', 1.
  • Konspekts 'Tirgus pētījuma jēdziens, pētījuma process: tā dizaina specifika', 2.
  • Konspekts 'Tirgus pētījuma jēdziens, pētījuma process: tā dizaina specifika', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Savā darbībā mārketinga menedžeri plaši izmanto mārketinga mix elementus: produkts, cena, sadale un virzīšana. Mārketinga menedžeru galvenais uzdevums ir attīstīt tādu mārketinga stratēģiju, kurā visi mārketinga mix elementi papildinātu viens otru un labvēlīgi ietekmētu patērētāju vērtību uztveri un uzvedību.
Tāds uzvedums būtu viegli izpildāms, ja mārketinga menedžeri varētu kontrolēt visus faktorus, kuri ietekmē patērētāju vērtību uztveri un precīzi noteikt pārmaiņas patērētāju uzvedībā. Diemžēl reālajā dzīvē, vairāki faktori (ekonomiskie, politiskie, tiesiskie, sociālie, tehnoloģiskie un citi) nav mārketinga menedžeru kontrolē, kā arī patērētāju uzvedība ir neparedzama.
Kā rezultāts, mārketinga menedžerim paradās steidzama un ilgstoša vajadzība pēc informācijas – un mārketinga pētījumi ir atbildīgi par to piegādi. Mārketinga pētījumi nodrošina uzņēmuma komunikāciju ar patērētājiem un ārējo vidi. Tādā veidā uzņēmums saņem visu nepieciešamo informāciju no patērētājiem un ārējās vides, interpretē to un izmanto mārketinga plānu realizēšanai.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants