Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Audzināšanas mērķa problēmas', 1.
  • Konspekts 'Audzināšanas mērķa problēmas', 2.
  • Konspekts 'Audzināšanas mērķa problēmas', 3.
  • Konspekts 'Audzināšanas mērķa problēmas', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Audzināšanas mērķis. Kas ir mērķis? Mērķis ir tas, uz kā tiecas, tas, kas ir nepieciešams un ko vajadzētu īstenot.
Savukārt audzināšana ir pieauguša cilvēka darbība, kuras nolūks ir bērna
( jaunieša ) attīstības vadīšana vēlamā virzienā, gādājot, rūpējoties par viņu, mācot, izglītojot, izkopjot dzīvei vajadzīgās praktiskās iemaņas, iesaistot konkrētās sabiedriskās dzīves situācijās, veidojot viņam iekšējās izaugsmes nosacījumus.
Un audzināšanas mērķis ir attīstīt katra bērna aktivitāti ( garīgo, fizisko, intelektuālo ), vēlmi izzināt apkārtējo pasauli, apgūt pieaugušā pieredzi, radīt “Es” apziņu, kas balstīta uz savas rīcības darbības, jūtu, vēlmju, interešu apzināšanu, ievērojot vispārcilvēciskās vērtības.
Audzināšanas mērķa problēmas. Skolās un ģimenē mēs saskaramies ar dažādām audzināšanas mērķa problēmām, kā piemēram: nepaklausība, nevēlēšanās mācīties, trokšņošana, stundu kavēšana, sliktas savstarpējās attiecības u.c. problēmas. Bet šīm problēmām var būt arī savs iemesls. Piemēram Dz.Albrehta savā darbā “Didaktika” raksta par vairakām problemām, kuras var rasties skolēnam:
* grūtības ar valodas signālu ;
* vizuālās uztveres traucējumi;
* sīko kustību traucējumi;
* hiperaktivitāte;
* nenoturīga uzmanība;
* grūtības rīkoties pēc norādījumiem;
* neizveicība u.c.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants