Vērtējums:
Publicēts: 27.12.2000.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 20 vienības
Atsauces: Nav
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 1.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 2.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 3.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 4.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 5.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 6.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 7.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 8.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 9.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 10.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 11.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 12.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 13.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 14.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 15.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 16.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 17.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 18.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 19.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 20.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 21.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 22.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 23.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 24.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 25.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 26.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 27.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 28.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 29.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 30.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 31.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 32.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 33.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 34.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 35.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 36.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 37.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 38.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 39.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 40.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 41.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 42.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 43.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 44.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 45.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 46.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 47.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 48.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 49.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 50.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 51.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 52.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 53.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 54.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 55.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 56.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 57.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 58.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 59.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 60.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 61.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 62.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 63.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 64.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 65.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 66.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 67.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 68.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 69.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 70.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 71.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 72.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 73.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 74.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 75.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 76.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 77.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 78.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 79.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 80.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 81.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 82.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 83.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 84.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 85.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 86.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 87.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 88.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 89.
  • Diplomdarbs 'Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā', 90.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Saturs    2
  Anotācija    4
  Ievads    5
1.  Uzņēmējdarbības jēdziens un būtība    6
2.  Mazā un vidējā uzņēmējdarbība Latvijā    7
3.  Uzņēmuma mērķi    9
4.  Atskaite    10
5.  Analīze    11
6.  Vadīšanas būtība    12
6.1.  Organizācija un vadītājs    12
6.2.  Lēmumu pieņemšana    14
6.3.  Komunikācija    15
7.  Vadīšanas funkcijas    17
7.1.  Plānošana    17
7.2.  Organizēšana    18
7.3.  Motivēšana    22
7.4.  Kontrole    23
8.  Vadīšanas līmeņi    26
9.  Vdīšanas stili    28
10.  Uzņēmējdarbības attīstības politika Latvijā    29
10.1.  Uzņēmējdarbības normatīvo aktu pilnveidošaba un birokrātisko šķēršļu samazināšana    29
10.2.  Valsts atbalsta uzņēmējdarbībai sistēmas pilnveidošana    30
10.3.  Valsts un uzņēmēju sadarbības uzlabošana    36
11.  Mazie un vidējie uzņēmumi    37
12.  Konkurences veicināšana un monopoldarbības regulēšana    42
12.1.  Konkurences veicināšanas politika    42
12.2.  Monopolu tarifu regulēšana    46
13.  Kvalitātes nodrošināšana    50
13.1.  Kvalitātes nodrošināšana nacionālā programma    50
13.2.  Nacionālā standartizācija un metroloģija    52
13.3.  Patērētāju interešu aizsardzība    53
14.  Reģionālā ekonomiskā attīstība    56
15.  Speciālās ekonomiskās zonas un brīvostas    58
16.  Ēnu ekonomikas aprēķini    62
17.  Iekšzemes kopprodukts 1997.g.    64
18.  Rekomendācijas    66
  Secinājumi    70
  Izmantotās literatūras saturs    71
  Recenzija    72
  Pielikums    72
1.  Reģistrācijas apliecība    74
2.  PVN maksātāja reģistrācijas apliecība    75
3.  Nodokļu maksātāja reģistrācijas apliecība    76
4.  Dalībnieku kapitāla daļu saraksts    77
6.  Uzņēmumu reģistram    78
7.  Lēmums par pamatdokumentu grozijumiem    79
8.  Paraksta parauga veidlapa    80
9.  SIA ABIA dalībnieku sapūlces protokols    81
10.  SIA ABIA statūti    83
Darba fragmentsAizvērt

Savā izlaiduma darbā esmu pastāstijis par to, kas ir uzņemuma vadības princips un tā vadīšanas metodes.
Šajā darbā ir apskatīti daudzi vadības principi, plānošanas metodes varianti un principi mazajā uzņēmumā, un vispārīga informācija par Latvijas kopējo ekonomisko stāvokli mazajos uzņēmumos, to darbību, uzņēmējdarbības jēdzienu, uzņēmuma mērķiem, lēmumu pieņemšanu, komunikācijām……
Centos apskatīt daudzus vadīšanas modeļus, plānošanas īpatnības, salīdzināt ar citiem plānošanas un vadības veidiem, to priekšrocībām un trūkumiem.
Mans galvenais izlaiduma darba mērķis bija iepazīties un iepazīstināt ar vadības principa un metodes darbību mazajā uzņēmumā, izveidot mazā uzņēmuma veidošanas struktūras modeli, iepazīties ar Latvijas vispārējo ekonomisko stāvokli, lai varētu pastāvēt mazais uzņēmums lielajā tirgus segmentā.
Mana diplomdarba mērķis ir raksturot vadības principus un metodes mazajā uzņēmumā.
Organizācijas veiksmīga darbība pilnībā ir atkarīga no prātīgas tās valdīšanas.
Uzņēmuma valdīšana mūsu dinamiskajā laikmetā ir sarežģīts darbs, ko nevar darīt veiksmīgi, balstoties uz vienkāršām iemācītām formulām un skaitļiem.
Savā darbā es atspoguļoju tādus jautājumus, kā uzņēmējdarbība Latvijā; vadības būtība un vadītājam nepieciešamās rakstura īpašības; lēmumu pieņemšanas process un komunikācijas process. Es arī aprakstu vadības pamatfunkcijas- plānošanu, organizēšanu, motivāciju un kontroli; dažādus vadības stilus un līmeņus.
Uzņēmuma vadīšanas jautājumu loks ir tik plašs, ka grūti tos ir ietvert viena diplomdarba saturā, taču galvenās uzņēmuma vadības pamatiezīmes tiks uzskaitītas.
Vadības princips ir savarīgs jautājums katram uzņēmumam.
Uzņēmējdarbība ir ilgstoša vai sistemātiska darbība un kapitāla ieguldīšana, kas vērsta uz preču ražošanu, realizācijas darbu izpildi, tirdzniecību, pakalpojumu sniegšanu nolūkā gūt peļņu.
Uzņēmējdarbība Latvijā tiek reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā. Uzņēmējdarbību Latvijā regulē likums “Par uzņēmējdarbību”, Civilkodekss un likumi par atsevišķām uzņēmējdarbības formām. Uzņēmumi patstāvīgi nosaka
savas darbības virzienus, ražošanas apjomu un struktūru, veic plānošanu un organizāciju, realizē produkciju (darbs, pakalpojumi), nosaka darbinieku atalgojumu.
Valsts regulē uzņēmējdarbību, tirgus sistēmas sabalansētību un stabilitāti, nosakot nodokļu maksājumu likmes, amortizācijas un citus ar nodokļiem apliekamos atskaitījumus, atskaitījumus valsts sociālās apdrošināšanas fondā, kā arī pieņemot pret monopola un citus likumus.
Uzņēmējdarbība ir spēcīgs sabiedriskās dzīves dzinējs. Sabiedrība ir ieinteresēta civilizētā uzņēmējdarbības norise, tāpēc uzņēmējdarbībai ir Tiesisks atbalsts tādās formās kā:
Uzņēmējdarbības brīvība;
Uzņēmējdarbības statusa noteikšana;
Uzņēmumu nosaukuma izmantošanas regulēšana;
Uzņēmuma reģistrēšanas Valsts uzņēmumu reģistrā atvieglošana
Uzņēmējdarbība rada stimulu augstražīgam darbam, peļņas iegūšanai un arī labākai sabiedrisko vajadzību apmierināšanai. Katram uzņēmumam savstarpējās konkurences apstākļos kvalitāte ir labākā reklāma, kas arī veicina tieši šā uzņēmuma preču vai pakalpojumu pieprasījuma palielināšanos.
Uzņēmējdarbībai ir nepieciešama droša likumu funkcionēšana. Likumi, kuri regulē finansu un kredītu politiku, investīcijas, nodokļus un ekonomikas struktūras izmaiņas.
Noteiktā uzņēmējdarbības sfērā notiek tikai gatavu preču pirkšanas, kuras ir citas uzņēmējdarbības rezultāts. Piemēram, vairumtirgotāji un mazumtirgotāji saņemot noteiktu atlīdzinājumu. Citos gadījumos notiek produkcijas ražošana patērētājiem: citiem uzņēmumiem vai iedzīvotājiem.
Viena no galvenajām uzņēmējdarbības funkcijām ir cilvēku vajadzību apmierināšana. Tas viss, kas var būt tirdzniecības priekšmets un paredzēts cilvēka vajadzību apmierināšanai, tiek saukts par precēm.


2. Mazā un vidējā uzņēmējdarbība Latvijā

Mazie uzņēmumi ir tirgus ekonomikas svarīgākie elementi un dinamiskākā un elastīgākā uzņēmējdarbības realizācijas forma. Šo uzņēmumu dibināšana ir ekonomiskās vides nepieciešams priekšnosacījums, kas veicina preču konkurences rašanos un tirgus attiecību izveidošanos un arī šo attiecību tālāku attīstību.
Mazie uzņēmumi ir spējīgi ātri reaģēt uz pieprasījuma izmaiņām. Pārveidot produkcijas sortimentu un nodrošināt augstu efektivitāti un izdevumu ātru kompensēšanu. Mazie uzņēmumi var nodibināties visās tautsaimniecības nozarēs uz jebkuras īpašuma formas bāzes un veikt jebkuru uzņēmējdarbības veidu, izņemot likumos aizliegtos.

Mazos uzņēmumus var dibināt:

Fiziskas personas vai to grupas, kuras veic kopēju saimniecisku darbību.
Valsts uzņēmumi vai sabiedriskās organizācijas
Citi uzņēmumi vai organizācijas, kuras ir juridiskas personas.
Latvijas Republikā mazā uzņēmuma statuss ir piešķirts tiem uzņēmumiem, kuriem saskaņā ar likumu” Par uzņēmuma ienākuma nodokli” gada apgrozījums nepārsniedz 200 000Ls, strādājošo skaits līdz 25 cilvēkiem un pamatkapitāla vērtība nav lielāka par 70 000Ls. Ja uzņēmums atbilst vismaz diviem no šiem kritērijiem, tas tiek uzskatīts par mazu uzņēmumu.
Pasaules praksē- valstīs ar tirgus ekonomiku noteikta mazo uzņēmumu valsts atbalstīšanas sistēma. Blakus valsts atbalstam var tikt izveidoti reģionālie mērķa fondi uzņēmumu finansiālajam atbalstam. Šie fondi veidojas no labprātīgām iemaksām, kuras izdara dažādi uzņēmumi, organizācijas, iestādes un arī pilsoņi, tajā skaita –ārvalstu pilsoņi.
Arī Latvijā pēdējā gadā valsts mēģināja uzlabot ekonomisko situāciju mazajā uzņēmējdarbībā. Šajā nolūkā tika nodibināts Uzņēmējdarbības atbalsta centrs (UAC), kura ietvaros tiek organizēti dažādi pasākumi mazo uzņēmumu darbības veicināšanai.
Mazo uzņēmumu spēja manevrēt un ātri ekonomiski un organizatoriski pārveidoties ļauj tiem aktīvi piedalīties zinātniski tehniskajā progresā, ieviest jaunas tehnoloģijas, radot jaunus ražošanas veidus.
Mazo uzņēmumu svarīga priekšrocība ir īss celtniecības un ražošanas jaudu apguves laiks salīdzinājumā ar lieliem uzņēmumiem, kas nodrošina lielu kapitālieguldījumu atmaksāšanos. Šī priekšrocība sevišķi jūtama tajās nozarēs, kurās ir īss ražošanas cikls. Mazi uzņēmumi ir nepieciešami dažādu tautas patēriņu preču ražošanai. Nelielo uzņēmumu rekonstrukcija un pārprofilēšana vieglajā rūpniecībā notiek ātri un ar orientāciju uz gaidāmajām pieprasījuma izmaiņām.
Uzņēmējdarbības aktivitāte valstī ir atkarīga no daudziem iekšējiem un ārējiem faktoriem, kurus lielākā vai mazākā mērā nosaka valsts ekonomiskā politika.
Mazās uzņēmējdarbības veicināšana nepieciešamība īpaši pastiprinās īpašuma formu konversijas un nozaru pārstrukturizācijas apstākļos. Rēķinot pēc uzņēmumu skaita, jau tagad noteicošo lomu tautsaimniecībā ieņem uzņēmējdarbības formas, kuras galvenokārt raksturīgas privātīpašumā esošiem mazajiem vai vidējiem uzņēmumiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants