Secinājumi
1. Ja uzlabojas pircēju spēks, tad var notikt uzņēmuma integrācija uz priekšu. To varētu panākt, ja easyJet kļūtu populārāks un iegūtu lielāku pircēju lojalitāti.
2. Piegādātājiem ir liela vara, to būs grūti mazināt. Bet varētu nostiprināt savas pozīcijas tirgū. Palielinoties uzņēmumam, arī piegādātāju vara samazināsies. Lidmašīnu iegāde būs lētāka, ja būs lielāks pasūtījums (tiks pirktas vairāk lidmašīnas). Būtu jāstrādā ar citiem lidmašīnu ražotājiem, tādējādi palielinot konkurenci starp ražotājiem
3. Aizstājēju draudi ir mazi. Aizstāt lidojumu pakalpojumu būs grūti, jo vilcieni, autobusi un vieglie auto nenodrošina to pašu pakalpojumu.
4. Jaunienācēju draudi būs mazāki, jo lai ienāktu tirgū ir nepieciešamas lielas investīcijas. Lielāki konkurenti būs tās aviokompānijas, kuras jau ir tirgū un var pārorientēties uz lēto aviokompāniju izveidošanu.
5. Konkurences draudi ir, bet tie ir zemi, jo ir plašas iespējas dažādu maršrutu izveidei, tadējādi tieši nekokurējot par piedāvātajiem maršrutiem.
…
Biznesa konkurētspēja un stratēģiskā vadīšana starptautiskā vidē. EasyJet case Ievads Studiju kursa “biznesa konkurētspēja un stratēģiskā vadīšana” ietvaros tiek veidots studiju kontroldarbs, lai attīstītu prasmes analizēt biznesu, tā konkurētspēju un veidot stratēģiskos plānus. Šī darbs mērķis ir analizēt Easy Jet (EJ) biznesa konkurētspēju. Darba uzdevumi: 1) Novērēt makroekonomisko faktoru ietekmi aviolīniju nozarē. PESTEL analīzi 2) Izanalizēt vai budžetu aviolīniju segments ir pievilcīgs, kādas ir šī segmenta labvēlīgās iespējas un nelabvēlīgās tendences? Ar kādu intensitāti konkurentā vide ietekmē nozares potenciālo rentabilitāti? Izmantojot 5 spēku modeli (M. Porter) 3) Sastādīt Stratēģisko grupu kartes un CPM matricu aviokompānijām Eiropas tirgū. 4) Kā EasyJet var nopelnīt izmantojot zemo cenu politiku? Atbildot uz jautājumu pielietot Vērtību ķēde un komentēt to. 5) Vai uzņēmumam ir atšķirīgās kompetences un jā ir, tad kā uzņēmums var izmantot tās saviem pakalpojumiem un sekmīgai virzīšanai citos jaunos tirgos. Izmantot VRIO modeli (J.Barney) un “Svarīgums /Pievilcīgums” R. Granta matricu. 6) Vai uzņēmumam jāvirza savs zīmols citos tirgos? Identificēt galvenos panākumu faktorus, katram jaunam biznesa veidam. Izmantot Aršridža matricu. 7) Kā Easy Jet var izmantot zilo okeāna stratēģiju modeļus ? Izmantot izmantot „novērst – samazināt - paaugstināt – radīt ” režģis un stratēģiskais audekls. 8) Kādu nākotnes attīstības stratēģiju varu rekomendēt šodien 2014. gadā Easy Jet vadītajam? Pielietot 7 S modelis. Šī darba ietvaros tiek veidota analīze Easy Jet