Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.10.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Augstākās izglītības kvalitātes kompetentu koncepcija Boloņas procesa ietvaros', 1.
  • Referāts 'Augstākās izglītības kvalitātes kompetentu koncepcija Boloņas procesa ietvaros', 2.
  • Referāts 'Augstākās izglītības kvalitātes kompetentu koncepcija Boloņas procesa ietvaros', 3.
  • Referāts 'Augstākās izglītības kvalitātes kompetentu koncepcija Boloņas procesa ietvaros', 4.
  • Referāts 'Augstākās izglītības kvalitātes kompetentu koncepcija Boloņas procesa ietvaros', 5.
  • Referāts 'Augstākās izglītības kvalitātes kompetentu koncepcija Boloņas procesa ietvaros', 6.
  • Referāts 'Augstākās izglītības kvalitātes kompetentu koncepcija Boloņas procesa ietvaros', 7.
  • Referāts 'Augstākās izglītības kvalitātes kompetentu koncepcija Boloņas procesa ietvaros', 8.
  • Referāts 'Augstākās izglītības kvalitātes kompetentu koncepcija Boloņas procesa ietvaros', 9.
  • Referāts 'Augstākās izglītības kvalitātes kompetentu koncepcija Boloņas procesa ietvaros', 10.
  • Referāts 'Augstākās izglītības kvalitātes kompetentu koncepcija Boloņas procesa ietvaros', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Ieviešanas pieredze Latvijas augstskolās
Latvija kā viena no tām valstīm, kas jau 1999. gadā parakstīja Boloņas procesa deklarāciju, ir pilntiesīga vienotās Eiropas augstākās izglītības telpas dalībniece. Latvija Izglītības un zinātnes ministrijas vadībā ir veiksmīgi īstenojusi vairākas Boloņas procesa reformas: viena no pirmajām ieviesusi trīs ciklu augstāko izglītību (bakalaura, maģistra un doktora studijas); ieviesusi diploma pielikumu; ieviesusi kredītpunktus studiju darba raksturošanai (ECTS); izveidojusi un ieviesusi augstākās izglītības kvalitātes novērtēšanas sistēmu atbilstoši Eiropas Savienības standartiem un vadlīnijām kvalitātes nodrošināšanā, kas ir garants, lai Latvijas augstākās izglītības diplomi tiktu atzīti ārzemēs; īstenojusi arī Boloņas procesa aspektu – studējošo iesaisti augstākās izglītības procesos, tostarp – politikas veidošanā .
Ar Augstākās izglītības likumprojekta pieņemšanu paredzēts nostiprināt Boloņas procesa prasības arī normatīvo aktu līmenī, ieviešot vienotu kvalifikāciju ietvarstruktūru augstākajā izglītībā, nodrošinot studiju rezultātu formulēšanu katrā līmenī, programmā, kursā vai modulī, dodot iespēju veidot kopīgas studiju programmas, studentiem izvēlēties elastīgus studiju ceļus u.c.
Nozīmīgs sasniegums ir tas, ka Latvija viena no pirmajām izveidoja un ieviesa augstākās izglītības kvalitātes novērtēšanas sistēmu atbilstoši Eiropas Savienības standartiem un vadlīnijām kvalitātes nodrošināšanā, kas ir garants, lai Latvijas augstākās izglītības diplomi tiktu atzīti citās valstīs.

Autora komentārsAtvērt
Atlants