Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.03.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Eseja 'Reklāmas veidošanas paņēmieni patērētāju uzrunāšanai', 1.
  • Eseja 'Reklāmas veidošanas paņēmieni patērētāju uzrunāšanai', 2.
  • Eseja 'Reklāmas veidošanas paņēmieni patērētāju uzrunāšanai', 3.
  • Eseja 'Reklāmas veidošanas paņēmieni patērētāju uzrunāšanai', 4.
  • Eseja 'Reklāmas veidošanas paņēmieni patērētāju uzrunāšanai', 5.
  • Eseja 'Reklāmas veidošanas paņēmieni patērētāju uzrunāšanai', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Sevišķi izteikta šāda veida izturēšanās ir jauniešu vidū un noteikta finansiālā slāņa aprindās. Slavenību iesaistīšana vienkāršu, salīdzinoši lētu ikdienas produktu reklamēšanā, visticamāk, ir neizdevīga uzņēmuma līdzekļu izmantošana, jo ikdienišķs cilvēks izvēlas produktu pēc citiem kritērijiem – cenas, kvalitātes, lietošanas priekšrocībām, nevis tāpēc, ka to reklamē plaši zināma persona. Slavenību izmantošanas gadījumā vajadzētu vispirms rūpīgi izpētīt konkrētā produkta mērķa pircēju, viņu vēlmes un vērtības, pirms pieņemt lēmumu ieguldīt lielus līdzekļus reklāmā.
Pozitīva reklāmas uztvere saistīta ar motivāciju. Motīvi ir rīcību virzošais spēks, tāpēc nereti reklāmu veidotāji cenšas nostiprināt patērētāja apziņā sajūtu, ka tieši reklamējamās preces viņam trūkst. Nepietiekamības izmantošanā parasti tiek atainotas idilliskas, perfektas dzīves situācijas, kas patērētāja uztverē rada apziņu, ka arī viņa dzīve varētu kļūt labāka, iegādājoties konkrētos produktus. Lielākoties šādas reklāmas tiek vērstas uz cilvēku iekšējām emocijām, uz vēlmi piepildīt sapņus, padarīt labāku ģimenes dzīvi, mīlestību, utt. Ļoti bieži šādās reklāmās tiek izmantota arī patērētāju vainas sajūta, jo tā ir viens no spēcīgākajiem patērētāju zemapziņas motīviem. Izmantojot vainas sajūtu, reklāmas veidotāji cenšas netieši norādīt, ka šī vainas sajūta var tikt remdēta, izmantojot konkrēto produktu, piemēram, mātei, kura, dažādu iemeslu dēļ, nevar pavadīt pietiekami daudz laika ar saviem bērniem, tiek piedāvāti dažādi produkti, kas mazulim it kā kompensē mātes prombūtni un padara viņa bērnību laimīgāku. Veidojot šādas reklāmas, jāņem vērā, ka tā nebūs efektīvas, ja tām pietrūks ticamības, vai, ja skaidri būs saskatāmi reklāmu veidotāju manipulatīvie nolūki.
Reklāmas galvenais uzdevums ir piesaistīt potenciālo patērētāju uzmanību, tad panākt, lai informācijas uztveršanas izraisītu pozitīvas emocijas un vēlāk radīt cilvēkos sajūtu, ka tieši reklamējamā produkta viņam trūkst. Pareizas un produktīvas reklāmas uzrunas veidošanā vissvarīgākais ir izvērtēt konkrētā produkta mērķa pircēju – viņa vēlmes, vajadzības un vērtību sistēmu – lai izvēlētos piemērotākos paņēmienus un sasniegtu augstāku reklāmas efektivitāti. Pircējiem vajag atcerēties, ka reklāma informē mūs nevis par „lētām un kvalitatīvām” precēm, bet tikai par tām, kuru ražotāji vai pārdevēji samaksāja naudu par to reklamēšanu un reklāmu veidotāji, ar mērķi palielināt preces pieprasījumu, ir gatavi darīt visu, arī „iedzīvoties” uz cilvēka zemapziņas, atmiņas, uzmanības, jūtu, pat baiļu rēķina.

Autora komentārsAtvērt
Atlants