• Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana ir cēlonis bērnu visatļautībai

     Novērtēts!

    Eseja2 Psiholoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.08.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana i', 1.
  • Eseja 'Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana i', 2.
  • Eseja 'Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana i', 3.
  • Eseja 'Vai pedagoģiskās attieksmes humanizācija un demokrātiskuma principu ievērošana i', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Nereti ir situācijas, kad vieni un tie paši skolēni pie viena pedagoga ir disciplinēti un kārtīgi, bet pie cita valda visatļautība. Viss ir atkarīgs no skolotāja. Skolotājam ir jābūt sava amata profesionālim, nepietiek tikai ar pietiekamu teorētisko zināšanu bāzi, ir vajadzīga arī pieredze praksē, lai veiksmīgi nodrošinātu disciplīnu klasē, kas nebūtu pretrunā ar humānismu un demokrātiju.
Demokrātija ir milzīga atbildība. Arī Montesori pedagoģijā brīvība un atbildība ir nedalāmi jēdzieni, jo bērnam tiek radīti apstākļi, kur ir gan brīvība, gan kārtība, tādēļ ka katrai lietai, kas pieejama, ir sava noteikta vieta, kurā paņemtais priekšmets jānoliek atpakaļ. Bērns tiek pieradināts pie kārtības un par to atbild pats.
Skolotājiem un vecākiem ir ietekme, lai šī brīvība nepāraugtu visatļautībā. Tikai sadarbojoties un pieprotot savu amatu profesionāli, skolotājam neradīsies problēmas ar disciplīnu un visatļautību.

Atlants