Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.12.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Videokartes', 1.
  • Prezentācija 'Videokartes', 2.
  • Prezentācija 'Videokartes', 3.
  • Prezentācija 'Videokartes', 4.
  • Prezentācija 'Videokartes', 5.
  • Prezentācija 'Videokartes', 6.
  • Prezentācija 'Videokartes', 7.
  • Prezentācija 'Videokartes', 8.
  • Prezentācija 'Videokartes', 9.
  • Prezentācija 'Videokartes', 10.
  • Prezentācija 'Videokartes', 11.
  • Prezentācija 'Videokartes', 12.
  • Prezentācija 'Videokartes', 13.
  • Prezentācija 'Videokartes', 14.
  • Prezentācija 'Videokartes', 15.
  • Prezentācija 'Videokartes', 16.
  • Prezentācija 'Videokartes', 17.
  • Prezentācija 'Videokartes', 18.
  • Prezentācija 'Videokartes', 19.
  • Prezentācija 'Videokartes', 20.
  • Prezentācija 'Videokartes', 21.
  • Prezentācija 'Videokartes', 22.
  • Prezentācija 'Videokartes', 23.
  • Prezentācija 'Videokartes', 24.
  • Prezentācija 'Videokartes', 25.
  • Prezentācija 'Videokartes', 26.
  • Prezentācija 'Videokartes', 27.
  • Prezentācija 'Videokartes', 28.
  • Prezentācija 'Videokartes', 29.
  • Prezentācija 'Videokartes', 30.
  • Prezentācija 'Videokartes', 31.
  • Prezentācija 'Videokartes', 32.
  • Prezentācija 'Videokartes', 33.
  • Prezentācija 'Videokartes', 34.
  • Prezentācija 'Videokartes', 35.
  • Prezentācija 'Videokartes', 36.
  • Prezentācija 'Videokartes', 37.
  • Prezentācija 'Videokartes', 38.
  • Prezentācija 'Videokartes', 39.
  • Prezentācija 'Videokartes', 40.
  • Prezentācija 'Videokartes', 41.
Darba fragmentsAizvērt

Videokarte (grafiskā karte, videoadapteris, utt) ir datora ierīce, kas ģenerē tekstu vai attēlus, attēlošanai datora ekrānā. Videokarte var būt vai nu speciāla paplašināšanas plate vai arī tās funkcionalitāte var būt iebūvēta pamatplatē. Lai arī lielākajai daļai pasaulē saražoto datoru lieto iebūvētās videokartes, jaudīgākās videokartes ir atsevišķas plates.
Attēla veidošana ir samērā sarežģīts un resursus noslogojošs process.
Uz video kontroliera ir atmiņa, kas tiek izmantota attēla veidošanai. Monitors ģenerē krāsu, pamatojoties uz trīs ievadiem - spriegumiem jeb krāsu kanāliem, kas apzīmē trīs pamatkrāsu: sarkanās, zaļās un zilās
(angļu saīsinājums RGB) daudzumu krāsā.

Katru krāsu kanālu var ieslēgt 256 intensitātes līmeņos,
kas teorētiski dod 2563 jeb apmēram 16 miljonu krāsu.

Šādu krāsu režīmu sauc par Truecolor, šajā režīmā katram krāsu punktam uz ekrāna - pikselim - nepieciešami trīs baiti video atmiņas, lai nokodētu krāsu uz ekrāna.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants