Vērtējums:
Publicēts: 09.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Dzelzceļa nelaimes', 1.
  • Referāts 'Dzelzceļa nelaimes', 2.
  • Referāts 'Dzelzceļa nelaimes', 3.
  • Referāts 'Dzelzceļa nelaimes', 4.
  • Referāts 'Dzelzceļa nelaimes', 5.
  • Referāts 'Dzelzceļa nelaimes', 6.
  • Referāts 'Dzelzceļa nelaimes', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Negadījumi, ko Latvijā varētu izraisīt dzelzceļa kravu pārvadājumi, teorētiski ir iespējami, jo lielākā daļa no tiem ir bīstami.
Pēc vilcienu katastrofas Ziemeļkorejā rodas jautājums, cik lielā mērā kas līdzīgs var notikt pie mums un kas šajā nelaimē glābtu. Kā pēdējos gados lielākās dzelzceļa katastrofas, kurās bija iesaistīti vagoni ar dīzeļdegvielu, minamas 2000. gada martā Līvbērzē Jelgavas rajonā un 1998. gadā Vecumniekos Bauskas rajonā notikušās. Toreiz Līvbērzē avārijā bija iesaistīta vieglā automašīna, kas sadūrās ar vilcienu. Tās eksplozija radīja milzīgu ugunsgrēku. Bet Vecumniekos vilciena 55 vagoni noskrēja no sliedēm, tādējādi radot 14 cisternu degšanu. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) priekšnieks Aivars Straume tieši tādēļ uzsver, ka teorētiski dzelzceļa avārijas iespējamas jebkurā brīdī. Turklāt ķīmisko vielu spektrs, ko caur Latviju pārvadā, ir ļoti plašs. A. Straume teic, ka avārijas var izraisīt cilvēku neuzmanība, tehniska kļūme. „ Tehnoloģijas visā pasaulē attīstās, bet cilvēciskais faktors joprojām ir svarīgs. Diemžēl nelaimes notiek aizvien biežāk, un tās ir ļoti lielas.” …

Autora komentārsAtvērt
Atlants