Vērtējums:
Publicēts: 30.09.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Sociālie institūti. Izglītības funkcijas', 1.
  • Konspekts 'Sociālie institūti. Izglītības funkcijas', 2.
  • Konspekts 'Sociālie institūti. Izglītības funkcijas', 3.
  • Konspekts 'Sociālie institūti. Izglītības funkcijas', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Mediju ietekme uz sabiedrību. Stereotipu veidošana un uzturēšana
Sociologi salīdzina masu mediju ietekmi uz sabiedrību salīdzina ar narkotisko vielu zemādas injekciju. To var paskaidrot sekojoši – informācija, kura ir nogādāta līdz auditorijai ir mainītā tā, lai cilvēkiem nerastos kritiski uzskati par pasauli. Mūsdienās šī teorija vairs nav tik aktuāla. Vēlāk pēc šī moduļa sekoja – iepriecinājuma modelis, televīzija palīdzēja cilvēkiem labāk izzināt
pasauli, kurā viņi dzīvo. Vēl kā piemēru var minēt tādu lietu kā izjūtas, ka cilvēkam piemīt attiecības starp līdzīgajiem, piemēram, seriālu skatītājiem. 5
Televīzijā rāda ļoti daudz vardarbīgus skatus, kuri negatīvi iespaido cilvēkus. Nereti ir bijuši tādi gadījumi, kad psihiski nelīdzsvaroti cilvēki iespaidojoties no televīzijas agresīvajiem skatiem ir gājuši uz ielām vai citām publiskām vietām ar ieročiem, jo bija iedomājušies , ka viņi ir vieni no filmas varoņiem. Vēl viens nepatīkams fakts televīzijā ir pornogrāfija. Daži no sociologiem uzskata, ka pornogrāfija tiek lietota kopā ar agresiju. Iespējams tas ir darīts, lai ietekmētu cilvēku psiholoģiju un mainītu uzskatus par seksualitāti un sievietes būtību.6
Es uzskatu, ka cilvēkam pašam būtu jāizlemj par to, ko skatīties televīzijā. Vadošās iestādes var aizliegt rādīt vardarbīga un pornogrāfiska rakstura filmas, un pārraides pirms 22:00 vakarā, bet tas neko nelīdzēs, jo cilvēks, kurš vēlās to redzēt gaidīs kaut vai līdz vēlai naktij.

Autora komentārsAtvērt
Atlants