Vērtējums:
Publicēts: 15.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 1.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 2.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 3.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 4.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 5.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 6.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 7.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 8.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 9.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 10.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 11.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 12.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 13.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 14.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 15.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 16.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 17.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 18.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 19.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 20.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 21.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 22.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 23.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 24.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 25.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 26.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 27.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 28.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 29.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 30.
  • Referāts 'Vadīšanas pamati', 31.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Vadīšanas stili    6
2.  Prasme vadīt un pakļauties    8
3.  Vadītāja personīgo īpašību modeļi    9
4.  Vadītāja uzvedības modeļi    10
4.1.  Vadītāja uzvedības matrica    10
4.2.  Vadīšanas stilu pamatmodeļi    12
4.3.  R.Likerta četru sistēmu vadības modelis    14
4.4.  R.Tannenbauma un V.Šmita modelis    15
4.5.  Roberta Bleika un Dženias Moutones matrica    16
4.6.  Vienas minūtes menedžeris    17
5.  Vadītāja situācijas pieeja    21
5.1.  T.Mitčela un R.Hausa modelis “Līdzeklis-mērķis”    21
5.2.  P.Hersija un K.Blanšāra modelis „Dzīves cikls”    22
6.  Vadītāja pieeja lēmumu pieņemšanas procesā    24
6.1.  V.Vruma un F.Etina modelis „Lēmumu pieņemšana”    24
7.  Vadības stila ietekmes faktori    25
  Secinājumi un priekšlikumi    26
  Izmantotās literatūras un avotu saturs    28
Darba fragmentsAizvērt

Biznesā tāpat kā sportā - komandas, kas sapulcinājusi dārgas zvaigznes, var uzvarēt vienu cīņu, taču ilgstoši labi startēt spēj tikai tie, kurus vieno īsts komandas gars. Vadīšana ir mērķtiecīga cilvēku darbības koordinācija nolūkā iegūt noteiktus rezultātus. Tas ir plānošanas, organizēšanas, personāla virzīšanas, kontroles process, kurā uzņēmuma darbinieku darbs un visi uzņēmuma līdzekļi tik lietoti, lai sasniegtu uzņēmuma mērķus. Ne jau katrs no mums var būt vadītājs, jo ir jābūt īpašībām, kuras nosaka vai esi labs vadītājs, vai arī neesi piemērots savā darbības laukā.
Jo mazāka darbinieku grupa, jo vienkāršāka vadīšana. Tas nenozīmē, ka mazā darba grupā vadīšana nav vajadzīga. Tā ir nepieciešama arī nelielā zemnieku saimniecībā, tikai te nebūs cilvēka, kura funkcijās ietilps tikai vadīšana. Te darba procesā piedalīsies visi. Palielinoties uzņēmumam un līdz ar to darba apjomam, atsevišķiem cilvēkiem vadīšanas funkcijas kļūs par pamatnodarbošanos. Ar jēdzienu “vadīšana” nav jāsaprot tikai to cilvēku nodarbošanās, kuri ir vadītāji. Katra cilvēka attieksme pret sevi, savu darbu, pārējiem darbiniekiem un viņu darbu arī ir vadīšana. Jo labāk katrs vada un organizē savu darbu, kā atsevišķu kopējā darba posmu, jo vienkāršāk veicams vadīšanas process, un vadītājs vairāk uzmanības var pievērst citu jautājumu risināšanai. “Biznesā tāpat kā sportā komandā, kas sapulcinājusi dārgas zvaigznes, var uzvarēt vienu cīņu, taču ilgstoši labi startēt spēj tikai tie, kurus vieno īsts komandas gars”.
Savā darbā apskatīšu vadīšanas stila modeļus, kādi tie ir un, kas ir to ietekmējošie faktori. Darbiniekiem ir jāzin, ka pastāv dažādi vadītāju stili, pēc kuriem vadītāji vairāk vai mazāk vadās. Lai sabiedrība spētu orientēties un vadīties pēc kādiem principiem vadās viņu priekšniecība. Kursa darbā saskarsieties ar informāciju par galvenajiem stiliem, kā arī dažādu pētnieku izanalizētos pārskatus par dažādiem vadības stiliem, to pielietošanu reālajā dzīvē. Padomi, kā vadītājs spēj pieet dažādām situācijām pozitīvā noskaņā, kā arī mainīt savu pieeju lēmumu pieņemšanā. Izskatīts kā dažādi vadītāju stili ietekmē vadītāju un darbinieku motivāciju, vai sadarbība ar darbiniekiem ir augsta vai arī niepietiekama. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants