Vērtējums:
Publicēts: 26.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Eseja par lēmuma pieņemšanu grupā', 1.
Darba fragmentsAizvērt

Grupā sadalīties nav grūti. Tādēļ ar šo uzdevumu ātri un veikli tikām galā. Tomēr ar uzdevuma veikšanu gāja mazliet grūtāk un laikietilpīgāk.
Kā grupa, kopā nolēmām, ka vislabākā metode, kā saklasificēt visus priekšmetus pēc to nozīmes, būtu katrai (grupā bija tikai meitenes) nosaukt priekšmetu, kas ir attiecīgajā vietā, un pēc tam izvērtēt – kas bija vispopulārākais variants un, ja domas dalās, tad diskusiju ceļā izlemt. Teorētiski tas skanēja labi, tomēr, kad ķērāmies pie lietas, tik labi vairs nebija.
Pirmo vietu noteikt nebija grūti, jo visas piekritām, ka ūdens tuksnesī ir ļoti vajadzīga lieta. Savukārt par nākamajām vietām domas dalījās. Un, ņemot vērā, ka mūsu komandā bija daudz zinošu personu, kuras vēlējās būt līderes un aktīvi pamatot savu viedokli, kā vispareizāko, process ievilkās. Visas centāmies, tā teikt, atkost katra priekšmeta vērtību. Piemēram, daudzas meitenes uzskatīja kompasu par svarīgu atribūtu tuksnesī, tomēr dažas meitenes bija dzirdējušas, ka tuksnesī kompass nedarbojas. Arī par litru šņabja izvērsās interesanta diskusija – vienas uzskatīja, ka tas ir labs dezinfekcijas līdzeklis, citas, ka labs veids kā naktī sasildīties, vēl citas, ka tieši otrādāk, labs veids kā naktī aizmigt un nosalt. Kamēr mēs tikām līdz padsmitajām vietām, bijām jau izstrīdējušās, aizrunājušās un piekusušas, tāpēc izvēloties priekšmetus pēdējām vietām īpašas diskusijas nebija. Beidzot arī valdīja vienprātība, pāri palikušie priekšmeti mums likās nesvarīgi, tādēļ vienkārši pielikām klāt cipariņus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants