Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.01.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Attīstošā mācība', 1.
  • Referāts 'Attīstošā mācība', 2.
  • Referāts 'Attīstošā mācība', 3.
  • Referāts 'Attīstošā mācība', 4.
  • Referāts 'Attīstošā mācība', 5.
  • Referāts 'Attīstošā mācība', 6.
  • Referāts 'Attīstošā mācība', 7.
  • Referāts 'Attīstošā mācība', 8.
  • Referāts 'Attīstošā mācība', 9.
  • Referāts 'Attīstošā mācība', 10.
  • Referāts 'Attīstošā mācība', 11.
  • Referāts 'Attīstošā mācība', 12.
Darba fragmentsAizvērt

Visu vēsturiski izveidojušos skolas apmācību formu dažādību vieno to ievirze uz audzēkņu sagatavošanu patstāvīgai ”pieaugušo” dzīvei. No šejienes izriet mūsdienu skolas galvenais mērķis – nodrošināt skolēniem noteikta prasmju, zināšanu un iemaņu līmeņa apgūšanu, kas viņiem būs vajadzīgas profesionālajā, sabiedriski – politiskajā un ģimenes dzīves sfērās.
Taču jau 30. gados izcilais krievu psihologs – humānists L. Vigotskis pamatoja apmācības, kuras vistiešākais pamatmērķis būtu bērna attīstība, iespējamību un lietderību. L. Vigotskis izvirzīja trīs apmācības un attīstības samēra pamatteorijas. Nemaz nenoliedzot zināšanu, prasmju un iemaņu apgūšanas nepieciešamību, uzskatot, ka tas nav apmācības galamērķis, bet tikai audzēkņu attīstības līdzeklis.
Pirmās Vigotska apmācības teorijas pamatā – ideja par attīstības neatkarību no apmācībām. …

Atlants