Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Virzuļu - cilindru grupas detaļu defektēšana', 1.
  • Konspekts 'Virzuļu - cilindru grupas detaļu defektēšana', 2.
  • Konspekts 'Virzuļu - cilindru grupas detaļu defektēšana', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Automobiļa ekspluatācijas dinamiskie un ekonomiskie rādītāji galvenokārt ir atkarīgi no cilindru- virzuļu grupas detaļu tehniskā stāvokļa, pēc kura nosaka dzinēja derīgumu turpmākajam darbam. Tieši šīs grupas detaļu tehniskā stāvokļa pārbaudei, neizjaucot dzinēju, ir liela praktiska nozīme.
Dzinēja cilindru- virzuļu grupas detaļu tehniskā stāvokļa pārbaudei izstrādāti vairāki paņēmieni un attiecīgas ierīces, ar kurām iespējams noteikt šādus parametrus: Dzinēja eļļas izlietojumu, gāzu noplūdes tilpumu dzinēja karterī, gāzu spiedienu dzinēja karterī un kompresijas kamerā, kā arī retinājumu iesūkšanas caurulē. Visu šīs grupas detaļu tehnisko stāvokli var arī pārbaudīt, izslēdzot cilindrus, kā arī izmantojot saspiestu gaisu.
Eļļas izlietojums. Vienlaikus ar automobiļa ekspluatācijas ilgumu palielinās arī cilindru- virzuļu grupas detaļu nodilums un eļļas izlietojums.
Jauna karburatordzinēja vidējais eļļas izlietojums 100 km nobraukumam nepārsniedz 0,4 % no degvielas izlietojuma. Eļļas izlietojums dzinējiem, kuriem nodilušas cilindru- virzuļu grupas detaļas, 10- 15 reizes pārsniedz jauna dzinēja eļļas izlietojumu. Tātad eļļas izlietojums uzskatāmi raksturo dzinēja tehnisko stāvokli.
Šai dzinēja tehniskā stāvokļa pārbaudes metodei tomēr ir daudzi nozīmīgi trūkumi:
1) pēc eļļas izlietojuma nevar noteikt tiešo traucējuma cēloni, jo eļļa noplūst arī caur kartera neblīvajiem savienojumiem un kloķvārpstas galu blīvslēgiem, kā arī nevar konstatēt vārstu un cilindru bloka galvas starplikas darbības traucējumus;
2) ekspluatācijas apstākļos praktiski ir grūti precīzi uzskatīt eļļas izlietojumu, tā noteikšanai nepieciešamai ilgstoši novērojami.
Gāzu noplūde uz cilindru karteri. Gāzes no cilindra noplūst dzinēja karterī gar cilindru- virzuļu grupas detaļām darba un kompresijas taktīs.
Dzinēja ekspluatācijas procesā, nodilst cilindru- virzuļu grupas detaļām, gāzu noplūde uz karteri palielinās, bet dzinēja jauda un ekonomiskums samazinās.
Gāzu noplūdes intensitāte ir atkarīga ne tikai no dzinēja tehniskā stāvokļa, bet arī no dzinēja darbības režīma (slodzes un kloķvārpstas griešanās ātruma). Palielinoties dzinēja slodzei un kloķvārpstas griešanās ātrumam, ievērojami palielinās gāzu noplūde. Neblīvi vārsti samazina gāzu noplūdi uz karteri, jo daļa gāzu izplūst gar vārstiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants