Vērtējums:
Publicēts: 20.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Runas situāciju veidojošie faktori', 1.
  • Konspekts 'Runas situāciju veidojošie faktori', 2.
  • Konspekts 'Runas situāciju veidojošie faktori', 3.
  • Konspekts 'Runas situāciju veidojošie faktori', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Ikviens cilvēks prot runāt, taču ne katrs prot pareizi sarunāties Ļoti bieži mēs nedomājam, ko runājam, un nemākam izteikt to, ko gribam, vai arī- izsakāmies neprecīzi.
Ir saprotamas situācijas, kad cilvēks vispār nespēj izteikties – klusē kā mēli norijis. Reizēm mēs runājam pārāk ātri un klusi .Ikviens mēs zinām, ka sarunā jāievēro secīgums, tas nozīmē – nerunāt abiem reizē.
Sarunas dalībnieki nereti cenšas viens otru ,,pārrunāt”, paļaujoties uz savas balss skaļumu.
Klausīšanās ir uztveres veids. Klausītājam jāpievērš uzmanība tam, ko saka, jāveic teiktā atlase, jāsaprot teiktais.
KONCENTRĒTIES attieksme pret citiem cilvēkiem nozīmē pirmām kārtām prast klausīties.
Neverbālo pastiprinātāju lietošana.
Tas ir smaids, ieinteresēta sejas izteiksme, pamāšana ar galvu, paliekšanās uz priekšu, iedrošinošas skaņas: ,,mmm...”, ,,āāā...”…

Autora komentārsAtvērt
Atlants