-
Sekretāres kvalifikācijas pārskats
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | LIETVEDĪBAS LOMA UZŅĒMUMA DARBĪBĀ | 5 |
1.1. | Lietvedība jēdziens | 5 |
1.2. | Dokumentēšana | 5 |
1.3. | Pārvaldes dokumenti | 6 |
1.4. | Elektroniskie dokumenti | 6 |
2. | Dokumentu noformēšana | 7 |
2.1. | Vispārīgās dokumentu noformēšanas prasības | 7 |
2.2. | Dokumenta juridiskais spēks | 7 |
3. | LIETVEDĪBAS PROCESA SASTĀVDAĻAS | 9 |
4. | LIETVEDĪBAS PROCESA ORGANIZĒŠANA | 10 |
5. | Biroja darba organizācija Vairiešu pag | 12 |
6. | BIROJA TEHNIKA | 13 |
7. | SEKRETĀRES DARBS PAGASTĀ | 14 |
Secinājumi
Pēc prakses secināju, ka:
1) Sekretārei pildot darbus, tie jādara ar atbildības sajūtu un bez kļūdām;
2) Sekretārei ir jāprot stilistiski pareizi runāt;
3) Sekretārei ir jāprot komunicēt ne vien ar darbiniekiem, bet ar apmeklētājiem, tādējādi jāizvairās no konfliktsituācijām;
4) Jāprot strādāt komandā;
5) Saņemtos, nosūtāmos un citus dokumentus reģistrēja datorprogrammā Microsoft Excel;
6) Nepieciešamas zināšanas darbā ar biroja tehniku;
7) Tabulas jāveido Microsoft Excel programmā nevis Microsoft Word;
8) Darba vietai jābūt pēc ergonomikas prasībām, jo tajā mēs pavadām darba dienu, uzņēmuma ietvaros;
9) Pašiem svarīgākajiem dokumentiem jāatrodas sekretārei rokas attālumā;
10) Sekretāres darbs atkarīgs no iestādes lieluma un dokumentu aprites, lielāka iestāde vairāk darba;
11) Jāprot ģērbties atbilstoši darba apstākļiem un jāievēro lietišķais stils;
12) Dekoratīvo kosmētiku lietoja minimāli;
13) Prakses laikā sasniedzu sev uzstādītos mērķus un uzdevumus.
…
1. LIETVEDĪBAS LOMA UZŅĒMUMA DARBĪBĀ 1.1.Lietvedība jēdziens Lietvedība ir darbs ar dokumentiem. Lai saprastu to, kas tad ir lietvedība un kādam nolūkam tā nepieciešama vajag precizēt, ko mēs saprotam ar vārdu dokuments. Dokuments ir juridiski pareizi, jebkurā veidā un materiālā ierakstīta informācija, ko rada, saņem un uzglabā organizācija vai juridiska persona, kas noder par pierādījumu, dod tiesības, informē, konstatē. Lietvedība aptver dokumentācijas sistēmas, dokumentēšanu un dokumentāro nodrošinājumu. Dokumentācijas sistēma ir nosacīti pabeigts dokumentu kopums, kas sastāv no funkcionāli saistītiem dokumentiem. Dokumentācijas sistēmu izstrādā Saeima, Ministru kabinets, ministrijas, Latvijas Banka, Valsts statistikas komiteja utt.
Pielikumu nav.